Ale kino+
Dumb
Ale kino+

KINO MÓWI

TAJEMNICE DOBREGO KINA. KINO MÓWI

JAK GRAĆ NA EMOCJACH WIDZA? W STYCZNIOWE CZWARTKI W ALE KINO+ "KINO MÓWI: MUZYKA"

W cyklu "KINO MÓWI: MUZYKA" ale kino+ pokaże, jak różną rolę może pełnić muzyka w filmie. Za przykład posłużą znakomite filmy: "Marzyciel" - z oscarową ścieżką dźwiękową autorstwa Jana A. P. Kaczmarka, "Zdobyć Woodstock" Anga Lee, "The Doors" Olivera Stone'a, "Wielki Błękit" Luca Bessona oraz… debiut reżyserski Madonny "Mądrość i seks".

Przed premierą każdego z filmów ale kino+ zaprasza na rozmowy o związkach filmu i muzyki z zaproszonymi gośćmi i ekspertami. Prowadzenie: Manuela Gretkowska, Max Cegielski, Bartek Żurawiecki, Jakub Duszyński.

W styczniowym cyklu "KINO MÓWI: MUZYKA" ale kino+ zaprezentuje rozmaite sposoby użycia muzyki przez twórców filmowych. Od wykorzystania jej funkcji ilustracyjnej, wzmacniającej emocjonalną warstwę filmu, przez budowanie kontekstu kulturowego po rolę pierwszoplanową jako kluczowego elementu fabuły

Wśród wielu znakomitych filmów, w których ścieżka dźwiękowa odgrywa ważną rolę, kanał ale kino+ wyselekcjonował 5 tytułów. Cykl rozpocznie 3 stycznia "Marzyciel" Marca Forstera, biograficzna opowieść o pisarzu Jamesie M. Barrie'm - twórcy "Piotrusia Pana", z nagrodzoną Oscarem muzyką Jana A.P. Kaczmarka. Soundtrack autorstwa polskiego kompozytora światowej sławy, jest przykładem wybitnej muzyki ilustracyjnej, z charakterystyczną dla hollywoodzkich produkcji rozbudowaną orkiestracją i chórem chłopięcym.

Drugim filmem cyklu będzie "The Doors" Olivera Stone'a – historia błyskotliwej kariery i dramatycznego upadku Jima Morrisona – poety i charyzmatycznego wokalisty The Doors, jednej z najważniejszych grup w historii rocka. Film z ponadczasowymi piosenkami "Dorsów" i życiową rolą Vala Kilmera jako Morrisona, uchodzi za jeden z najbardziej udanych filmów o muzyce rockowej, jakie kiedykolwiek nakręcono.

Muzyczne klimaty lat 60. przywołuje także następny tytuł cyklu - "Zdobyć Woodstock" Anga Lee. W filmie naładowana buntem muzyka, grana na słynnym festiwalu, jest jedynie tłem dla portretu lokalnej społeczności, za to tłem pełniącym niezwykle istotną rolę. W rytm przebojów Jimiego Hendriksa, Janis Joplin czy The Who dokonują się w małomiasteczkowym środowisku nieodwracalne zmiany obyczajowe - jak w przypadku młodego geja, któremu festiwal pomaga odkryć i zaakceptować własną seksualność.

W kolejny czwartek, ale kino+ zaprosi na kultowy "Wielki błękit" Luca Bessona z muzyką jego stałego współpracownika – Erica Serry, który poznał reżysera w wieku 18 lat i komponował oprawę muzyczną do niemal wszystkich jego filmów. Hipnotyczna, przestrzenna melodyka Serry idealnie splata się z opowieścią o podwodnej, ale i metafizycznej rywalizacji dwóch nurków. W rolach głównych, obdarzeni filmową charyzmą: Jean-Marc Barr i Jean Reno.

Na zamknięcie cyklu ale kino+ przygotowało film "Mądrość i seks" - udany debiut reżyserski gwiazdy muzyki pop Madonny W przewrotnej komedii o trójce londyńskich singli wystąpił nowojorski oryginał i muzyk o ukraińskich korzeniach Eugene Hutz. Wielkim atutem filmu jest pełna dzikiej energii, żywiołowa muzyka punk-rockowej grupy "Gogol Bordello", której Hutz jest wokalistą i liderem.

KINO MÓWI: MUZYKA
w każdy czwartek stycznia
3 stycznia, godz. 20.10 - "Marzyciel", reż. Marc Forster
10 stycznia, godz. 20.10 - "The Doors", reż. Oliver Stone
17 stycznia, godz. 20.10 - "Zdobyć Woodstock", reż. Ang Lee
24 stycznia, godz. 20.10 - "Wielki błękit", reż. Luc Besson
31 stycznia, godz.20.10 - "Mądrość i seks", reż Madonna

KINO MÓWI - PROGRAMY



KINO MÓWI - ARCHIWUM

KINO MÓWI: DUMA
KINO MÓWI: STAROŚĆ
KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W SIERPNIU
KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W LIPCU
KINO MÓWI: DYLEMATY
KINO MÓWI: TWÓRCY
KINO MÓWI: SAMOTNOŚĆ
KINO MÓWI: ROMANS
KINO MÓWI: SPOŁECZEŃSTWO
KINO MÓWI: KŁAMSTWO
KINO MÓWI: ILUZJE
KINO MÓWI: MŁODZI
KINO MÓWI: HORROR
KINO MÓWI: POLITYKA
KINO MÓWI: NAMIĘTNOŚCI
KINO MÓWI: NOWE HORYZONTY
KINO MÓWI: WOJOWNICY
KINO MÓWI: ŚWIAT W CANNES
KINO MÓWI: ROMANS Z SZEKSPIREM
KINO MÓWI: PRAWO I PORZĄDEK
KINO MÓWI: OSCAR
KINO MÓWI: TABU
KINO MÓWI: NIEWINNI
KINO MÓWI: ZEMSTA
KINO MÓWI: OFIARY WOJNY
KINO MÓWI: SERIALE
KINO MÓWI: HISTORIA
KINO MÓWI: LIPIEC
KINO MÓWI: NIEDOJRZALI
KINO MÓWI: DZIECI
KINO MÓWI: RODZICE
KINO MÓWI: SUPERMENKI
KINO MÓWI: OPERATORZY
KINO MÓWI: OBSESJE
KINO MÓWI: REBELIANCI
KINO MÓWI: MISTRZOWIE
KINO MÓWI: KOBIETA
KINO MÓWI: CZYTAMY
Kino Mowi: Izrael
KINO MÓWI: CANNES
KINO MÓWI: MIŁOŚĆ I POLITYKA
KINO MÓWI: Kobiety Oscara
KINO MÓWI: BERLINALE
KINO MÓWI: AUTOR W STYCZNIU W ALE KINO+
KINO MÓWI: AUTOR W GRUDNIU W ALE KINO+
KINO MÓWI: KUSZENIE
KINO MÓWI: NIEMORALNI
KINO MÓWI: E-MŁODOŚĆ
KINO MÓWI: AZJA
KINO MÓWI W LIPCU
KINO MÓWI: PRZEMOC
KINO MÓWI: INTYMNOŚĆ
KINO MÓWI: OBLICZA WOJNY
KINO MÓWI: MIASTA
KINO MÓWI W LUTYM
KINO MÓWI: KOMIKS
KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA
KINO MÓWI: SZTUKA KOCHANIA
KINO MÓWI: EUROPA
KINO MÓWI W SIERPNIU
KINO MÓWI: LGBT
KINO MÓWI W CZERWCU
KINO MÓWI: CANNES
KINO MÓWI: AKTOR
KINO MÓWI: KOCHAM
KINO MÓWI: KLASA ŚREDNIA
KINO MÓWI: AUTOR
KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA
KINO MÓWI: ONI
KINO MÓWI: IV WŁADZA
KINO MÓWI: CZYTAJ!
KINO MÓWI: LGBT
KINO MÓWI: KONFLIKTY
KINO MÓWI: GENDER
KINO MÓWI: INNY ŚWIAT
KINO MÓWI: KUBRICK 2011
KINO MÓWI: KOCHAM
KINO MÓWI: SYSTEMY
KINO MÓWI: POD PRESJĄ
KINO MÓWI: 9 dolarów 99 centów
KINO MÓWI: Dzieci Quentina Tarantino
KINO MÓWI: TYLKO INSTYNKT
KINO MÓWI: The Company
KINO MÓWI: Palindromy
KINO MÓWI: Czeski sen
KINO MÓWI: MARTWA NATURA
KINO MÓWI: LALKI