Ale kino+
alekino+
Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie - w grudniowym cyklu Ale kino+ „Kino Mówi: Forma”
AKTUALNOŚCI

Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie - w grudniowym cyklu Ale kino+ „Kino Mówi: Forma”

W grudniu Ale kino+ zachęca kinomanów do refleksji nad tym, jakie znaczenie dziełu filmowemu nadaje forma. W cyklu „Kino Mówi: Forma” jeden z największych przebojów włoskich kin 2016 roku „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie” („Perfetti sconosciuti”), ekstrawagancki eksperyment Brunona Dumonta „Jeannette. Dzieciństwo Joanny d'Arc” („Jeannette, l'enfance de Jeanne d'Arc”), nietypowa filmowa adaptacja szekspirowskiego dramatu „Koriolan” („Coriolanus”) oraz „Casting”, w którym reżyser Nicolas Wackerbarth prowadzi dialog z filmową tradycją. Produkcje z cyklu „Kino Mówi: Forma” w czwartki od 6 do 27 grudnia, o godz. 20:10 w Ale Kino+.

Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie

Antenowy cykl w Ale kino+ otworzy uznany przez krytyków komediodramat „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie” („Perfetti sconosciuti”) w reżyserii Paola Genovese’a. Choć niemal cała akcja filmu toczy się w jednym miejscu, co przywodzi na myśl spektakle teatralne, reżyser umiejętnie wykorzystał unikatowe dla kina środki wyrazu, aby przybliżyć widzom rozterki bohaterów. Obraz uhonorowany nagrodą David di Donatello (nazywaną włoskimi Oscarami) to ciekawe studium różnic pomiędzy wrażliwością soczewki kamery a oczu widza.

Po pierwsze świetna, przepełniona niedającą się porównać z niczym innym włoską ikrą, zabawa. Po drugie zaś: doskonale poprowadzona i zagrana, pozbawiona taniego moralizatorstwa, skłaniająca do refleksji lekcja/przestroga/sugestia/diagnoza naszych czasów oraz ich wpływu na relacje międzyludzkie.
Aleksandra Kumala, Movies Room

Siedmioro długoletnich przyjaciół spotyka się na kolacji. Dla urozmaicenia wieczoru gospodyni Eva (Katarzyna Smutniak) proponuje grę polegającą na dzieleniu się między sobą treścią każdego SMS-a, e-maila lub rozmowy telefonicznej, jakie otrzymują w trakcie spotkania. Mimo początkowych obiekcji, każdy zgadza się na udział, wierząc, że nic złego nie może się stać. Jednak, gdy zbyt wiele tajemnic zaczyna wychodzić na światło dzienne, niewinna gra przeradza się w konflikty, które niełatwo będzie zażegnać.
PREMIERA: czwartek, 6 grudnia, godz. 20:10

Wyjątkowo szaloną pozycją jest „Jeannette. Dzieciństwo Joanny d'Arc” („Jeannette, l'enfance de Jeanne d'Arc”) – film francuskiego reżysera Brunona Dumonta („Wierząca”, „Ludzkość”) znanego z chętnego wykorzystywania niekonwencjonalnych chwytów filmowych. Tym razem twórca wziął na warsztat życie francuskiej bohaterki narodowej Joanny d’Arc. Aby uniknąć patosu i pułapek mitu narodowego, postanowił jednak skupić się na dzieciństwie Joanny. Dzieło Dumonta to miszmasz gatunków na wielu poziomach – reżyser połączył komediodramat z musicalem, natomiast na eklektycznej ścieżce dźwiękowej muzyka techno spotyka się z rockiem i rapem.

Joanna d’Arc jest eksperymentem filmowym, ale uczestnictwo w nim to jak wyjechanie nad morze i zaczerpnięcie powietrza po miesiącu siedzenia w piwnicy. Poza tym za poszukiwanie nowego alfabetu bierze się weteran kina. Warto zaufać, popatrzeć na kpinę z gatunku jakim jest musical, w żaden sposób nie idąc na skróty jakimiś szyderstwami z religii.
BernadettaTrusewicz, FDB

Mała Joanna (Lise Leplat Prudhomme), łącząca w sobie żarliwą wiarę i nieposkromiony bunt, miota się pomiędzy grzechem a świętością. Dziewczynka odkrywa w sobie zaskakujące dla jej otoczenia pokłady fanatyzmu. Jej obsesja na punkcie religii i ojczyzny popycha ją do chwalebnych czynów, lecz okupione są one wewnętrzną walką.
PREMIERA: czwartek, 13 grudnia, godz. 20:10

Tydzień później widzowie zobaczą debiut reżyserski jednego z najwybitniejszych aktorów brytyjskich - nominowanego do Oscara® za role w „Liście Schindlera” i „Angielskim pacjencie” Ralpha Fiennesa. „Koriolan” („Coriolanus”) to najnowocześniejsza od czasu „Romea i Julii” Baza Luhrmanna adaptacja dzieła Szekspira. Szesnastowieczny dramat przetłumaczony został na język filmowy i obsadzony w realiach konfliktu bałkańskiego.

Reżyser z podziwu godną sprawnością zderza nowoczesne środki z poetyckim tekstem. Pełne okrągłych zdań sceny dialogowe przeplata urywkami z serwisów informacyjnych i krwawymi scenami walki. Teatralną statyczność próbuje zdynamizować, by odpowiadała formie kinowego widowiska. Nie waha się korzystać z brutalnej dosłowności. Dzięki temu tworzy dzieło bardzo aktualne. Zarazem jednak język pozostawia artystyczny nawias i każe sięgać poza fasadę wojennego kina, do samych źródeł człowieczeństwa.
Jan Bliźniak, Całe życie w kinie

Znienawidzony przez ludność Rzymu generał Gnejusz Marcjusz (Ralph Fiennes) zostaje pozbawiony szans na objęcie najwyższego urzędu w Wiecznym Mieście. Upokorzony i ambitny Gnejusz szykuje krwawą zemstę na niewdzięcznych rodakach. Przyłącza się do armii Wolsków pod wodzą Aufidiusza (Gerard Butler), by wspólnie przypuścić spektakularny atak na miasto, które haniebnie zdradziło swojego obrońcę.
PREMIERA: czwartek, 20 grudnia, godz. 20:10

Czy film telewizyjny może aspirować to statusu arcydzieła? Odpowiedzi na to pytanie poszukuje Nicolas Wackerbarth w swoim obrazie „Casting” („Casting”). Osią do rozważań będzie głośny i już kultowy film Fassbindera „Gorzkie łzy Petry von Kant”, podejmujący temat miłości homoseksualnej trzech kobiet. Jego remake kręci główna bohaterka „Castingu”. Jej ambicje i ograniczone zasoby prowadzą do frustracji i wielu zabawnych sytuacji.

Wybitna reżyserka Vera (Judith Engel) przygotowuje debiut w telewizji. Pierwszy dzień zdjęć zbliża się nieubłaganie, a mimo kolejnych castingów nie udaje się wybrać idealnej aktorki do głównej roli. Chociaż producent i ekipa filmowa coraz wyraźniej tracą cierpliwość do niezdecydowanej Very, z sytuacji zadowolony jest Gerwin (Andreas Lust). Mężczyzna zarabia pieniądze jako aktor wspierający podczas przesłuchań. Z zadowoleniem odgrywa podczas castingów scenki z kandydatkami należącymi do pierwszej aktorskiej ligi. Gdy aktor grający rolę pierwszoplanową nagle musi się wycofać, Gerwin dochodzi do wniosku, że to może być właśnie jego szansa.
PREMIERA: czwartek, 27 listopada, godz. 20:10

Ponadto, w grudniu na antenie Ale kino+ premiera szwedzkiego serialu kryminalnego „Platforma 45” („Rig 45”), w środy o godz. 20:10 (emisja po dwa odcinki).

23 lipca 2019 r.

Ale kino+ poleca Nowe Horyzonty - Front Wizualny

Front wizualny na festiwalu Nowe Horyzonty to sekcja, w której sztuki wizualne przenikają się z kinem. W dwunastu filmach, które zostaną pokazane w tej sekcji będziemy się przyglądać temu, gdzie przebiega granica pomiędzy sztuką a kinem.


22 lipca 2019 r.

Ale kino+ poleca Nowe Horyzonty - sekcja "Mokre sny"

Zapraszamy do sekcji „Mokre sny” na festiwalu Nowe Horyzonty, w której będzie można zobaczyć filmy erotyczne z lat 70 z całego świata – zarówno europejskie, jak i amerykańskie.


19 lipca 2019 r.

Ale kino+ poleca Nowe Horyzonty - Pokazy Galowe

W ramach 19. MFF Nowe Horyzonty odbędzie się sekcja „Pokazy galowe”, w której zobaczymy najważniejsze filmy pokazane na najbardziej znanych światowych festiwalach (w Berlinie czy w Cannes).


19 lipca 2019 r.

Ale kino+ poleca Nowe Horyzonty - sekcja Ale kino+

Serdecznie zapraszamy do sekcji Ale kino+ na MFF Nowe Horyzonty, w której można zobaczyć filmy wyróżnione na najlepszych światowych festiwalach.


19 lipca 2019 r.

Ale kino+ poleca 19. Nowe Horyzonty

Filmy docenione przez publiczność i krytyków festiwali w Berlinie, Toronto czy San Sebastián będzie można obejrzeć podczas tegorocznej odsłony MFF Nowe Horyzonty.


4 lipca 2019 r.

Sekcja Festiwalowa Ale kino+

Specjalna sekcja festiwalowa Ale kino + to filmy znanych reżyserów, często prowokacyjne, osobiste, niezwykłe. Co roku do tej strefy filmowej trafiają starannie wyselekcjonowane produkcje wyznaczające trendy w światowym kinie.


3 lipca 2019 r.

Otwórz się na Nowe Horyzonty z Ale kino+

Ale kino+ obchodzi w tym roku 20. urodziny i będzie je świętować z iście filmowym rozmachem! Wszystkich miłośników dobrego kina zapraszamy do Wrocławia na Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty, gdzie od 25 lipca szykuje się niezapomniana kinowa uczta.


10 grudnia 2018 r.

Oscarowy® „Klient” w styczniowym cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” na antenie Ale kino+

W styczniu Ale kino+ proponuje widzom historie bohaterów, których losy wyjątkowo się komplikują. W jaki sposób ludzie próbują wyjść z patowych sytuacji? Jakie emocje im wtedy towarzyszą? W cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” nagrodzony Oscarem® „Klient”, opowieść o szklanym suficie i autostereotypach „Droga na szczyt”, przełamująca tabu ekranizacja opowiadania Doris Lessing – „Idealne matki”, demitologizujący studenckie bractwa obraz „Ofiara” oraz historia lidera strajku pracowniczego w „Na wojnie”. Filmy z cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” w czwartki od 3 do 31 stycznia, o godz. 20:10 w Ale Kino+.


19 listopada 2018 r.

Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie - w grudniowym cyklu Ale kino+ „Kino Mówi: Forma”

W grudniu Ale kino+ zachęca kinomanów do refleksji nad tym, jakie znaczenie dziełu filmowemu nadaje forma. W cyklu „Kino Mówi: Forma” jeden z największych przebojów włoskich kin 2016 roku „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie” („Perfetti sconosciuti”), ekstrawagancki eksperyment Brunona Dumonta „Jeannette. Dzieciństwo Joanny d'Arc” („Jeannette, l'enfance de Jeanne d'Arc”), nietypowa filmowa adaptacja szekspirowskiego dramatu „Koriolan” („Coriolanus”) oraz „Casting”, w którym reżyser Nicolas Wackerbarth prowadzi dialog z filmową tradycją. Produkcje z cyklu „Kino Mówi: Forma” w czwartki od 6 do 27 grudnia, o godz. 20:10 w Ale Kino+.


30 października 2018 r.

„Snowden”, „Planetarium” i „Zagubieni” w listopadzie w cyklu „Miesiąc z historią” w Ale kino+

W listopadzie stacja Ale kino+ zaprasza na filmowy cykl przybliżający widzom nietuzinkowe epizody z historii – te powszechnie znane i te, które mogą zaskoczyć polską publiczność. Na ekranach telewizorów pojawi się biografia Karola Marksa („Młody Karol Marks”), opowieść o konsekwencjach sprzeciwu norweskiego króla wobec nazistów („Wybór króla”), rozterki czeskiego dyplomaty Masaryka po klęsce Czechów w 1938 r. („Masaryk. Cena pokoju”) oraz historia współczesnego demaskatora Edwarda Snowdena („Snowden”). W cyklu nie zabraknie również perypetii zwyczajnych ludzi żyjących w niezwyczajnych czasach. Na antenie losy dwóch sióstr obdarzonych nadprzyrodzonymi zdolnościami („Planteraium”), opowieść o miłości rodzącej się pośród wojennej zawieruchy („Spowiedź”), komedia łagodząca narodowe traumy („Zagubieni”) i film o francuskim ruchu oporu („Nasi patrioci”). Premierowe produkcje w każdy listopadowy poniedziałek i wtorek o godz. 20:10.


SZUKAJ AKTUALNOŚCI


TOP TYGODNIA

1

Belfer 2

Drugi sezon najgłośniejszego serialu kryminalnego CANAL+, który został doceniony m.in. Polską...

Belfer 2

2

Baby Bump

Kiedy jedenastoletni Mickey wchodzi w wiek dorastania, cały jego świat staje na głowie. Jego ciało...

Baby Bump

3

Jeździec znikąd

Kultowy western z Alanem Laddem w roli głównej, ogłoszony przez Amerykański Instytut Filmowy jednym...

Jeździec znikąd

4

Fantastyczna kobieta

Produkcja nagrodzona Oscarem® 2018 w kategorii Najlepszy film nieanglojęzyczny. Film opowiada o...

Fantastyczna kobieta

5

Zgotuj im piekło, Malone

Prywatny detektyw musi zmierzyć się ze zgrają gangsterów, aby ochronić teczkę z cennym sekretem w...

Zgotuj im piekło, Malone

6

Małżeńskie porachunki

Dwoje mężczyzn utknęło w nieszczęśliwych małżeństwach, zamiast się rozwieść postanawiają wynająć...

Małżeńskie porachunki

7

Polowanie

Niewinne kłamstwo małoletniej podopiecznej zmienia w piekło życie nauczyciela z prowincji (Mads...

Polowanie

8

Grantchester 4

Wiara, miłość i morderstwo. W czwartym sezonie serialu Sidney Chambers ma znów do rozwikłania...

Grantchester 4

9

K-19

Ta historia wydarzyła się naprawdę, choć przez trzydzieści lat była okryta tajemnicą. Trzymający w...

K-19

10

AMELIA

Film, który zmienił oblicze francuskiego kina. Audrey Tautou wciela się w nieśmiałą, niepoprawnie...

AMELIA