Ale kino+
Kino Mówi: Po Oscarach
Oscarowy® „Klient” w styczniowym cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” na antenie Ale kino+

AKTUALNOŚCI

Oscarowy® „Klient” w styczniowym cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” na antenie Ale kino+

W styczniu Ale kino+ proponuje widzom historie bohaterów, których losy wyjątkowo się komplikują. W jaki sposób ludzie próbują wyjść z patowych sytuacji? Jakie emocje im wtedy towarzyszą? W cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” nagrodzony Oscarem® „Klient”, opowieść o szklanym suficie i autostereotypach „Droga na szczyt”, przełamująca tabu ekranizacja opowiadania Doris Lessing – „Idealne matki”, demitologizujący studenckie bractwa obraz „Ofiara” oraz historia lidera strajku pracowniczego w „Na wojnie”. Filmy z cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” w czwartki od 3 do 31 stycznia, o godz. 20:10 w Ale Kino+.

Klient

Antenowy cykl w Ale kino+ otworzy film „Klient” („Forushande”) cenionego irańskiego reżysera i scenarzysty Asghara Farhadiego – zdobywcy najważniejszych nagród filmowych na świecie i twórcy głośnego „Rozstania” („Jodaeiye Nader az Simin”). Obraz „Klient” został nagrodzony Oscarem® w kategorii Najlepszy film nieanglojęzyczny, a na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes zdobył laury za najlepszy scenariusz i dla najlepszego aktora dla Shahaba Hosseiniego).

Wszyscy wyczuwamy do czego doprowadzi ta eskalacja złego, ale i tak sekwencja finałowa bije na głowę niektóre sceny akcji, tyle w niej napięcia, frustracji, złości i agresji. A rozwoju akcji, jaki następuje, nie przewidziałby nawet najbardziej doświadczony kinoman.
Beata Cielecka, TeleMagazyn

Młode małżeństwo aktorów musi nieoczekiwanie opuścić swoje zniszczone w wyniku trzęsienia ziemi mieszkanie. Emad (Shahab Hosseini) i Rana (Taraneh Alidoosti) wprowadzają się do użyczonego przez znajomego lokalu w centrum Teheranu, nie zdając sobie sprawy, kto był jego poprzednim najemcą. Pewnego dnia Rana nieostrożnie wpuszcza do mieszkania nieznajomego mężczyznę, który na nią napada. Para decyduje się nie zawiadamiać policji, gdyż przysporzyło by to jeszcze więcej problemów, a niewygodne fakty mogłyby skompromitować Ranę. Emad usiłuje za wszelką cenę dotrzeć do agresora, by poznać motywy jego działania. Seria nieoczekiwanych wydarzeń w dramatyczny sposób zmieni życie małżonków.
PREMIERA: czwartek, 3 stycznia, godz. 20:10

Droga na szczyt

Kolejną propozycją w cyklu jest dramat „Droga na szczyt” („Numéro une”) opowiadający poruszającą historię o pokonywaniu przeszkód i własnych słabości. W rolach głównych: dwukrotna zdobywczyni Cezara Emmanuelle Devos („W rytmie serca”), Suzanne Clément („Na zawsze Laurence”) oraz Richard Berry („Przyjaciel gangstera”).

Emmanuelle Blachey (Emmanuelle Devos) jest błyskotliwą bizneswoman wspinającą się po szczeblach kariery. Obecnie piastuje wysokie stanowisko w korporacji będącej francuskim gigantem energetycznym. Pewnego dnia Emmanuelle otrzymuje propozycję przejęcia kierownictwa w CAC 40, gdzie byłaby pierwszą kobietą, która zajmowałaby to stanowisko. Jednak w biznesie w dużej mierze zdominowanym przez mężczyzn, mnożą się zawodowe i intymne przeszkody.
PREMIERA: czwartek, 10 stycznia, godz. 20:10

Idealne matki

Tydzień później widzowie zobaczą adaptację inspirowanego prawdziwą historią opowiadania laureatki literackiej Nagrody Nobla, Doris Lessing – „Idealne matki” („Adore”). W filmie Anne Fontaine, reżyserki „Coco Chanel” i „Niewinnych” (szeroko komentowana produkcja z udziałem Agaty Kuleszy, Joanny Kulig i Agaty Buzek), w rolach głównych wystąpiły dwukrotnie nominowana do Oscara® Naomi Watts i laureatka Złotego Globu za udział w serialu „House of Cards” Robin Wright.

Lil (Naomi Watts) i Roz (Robin Wright) są przyjaciółkami od dziecka. W dorosłym życiu nadal trzymają się razem i mieszkają w sąsiadujących ze sobą domach, położonych tuż nad oceanem. Lil niedawno została wdową, a mąż Roz wyjechał do Sydney, aby wykładać na tamtejszym Uniwersytecie. Każda z kobiet ma syna. Obaj są atrakcyjnymi młodymi mężczyznami, którzy dnie spędzają na surfowaniu i opalaniu się na pobliskiej plaży. Wkrótce obie przyjaciółki wdadzą się w romans z synem tej drugiej.
PREMIERA: czwartek, 17 stycznia, godz. 20:10

Ofiara

Jednym z najciekawszych obrazów prezentowanych w cyklu jest film „Ofiara” („Goat”) demaskujący okrucieństwo i bezwzględność, które rządzą zmitologizowanymi i owianymi tajemnicą bractwami studenckimi. Scenariusz powstał na podstawie popularnej książki Brada Landa, który opisał swoje własne trudne doświadczenia z młodości. W filmie wzięli udział dwukrotnie nagrodzony Złotym Globem James Franco („Disaster Artist”, „Spring Breakers”) i idol nastolatek Nick Jonas (gwiazdor pop znany m.in. z serialu „Królowe krzyku”).

Podczas letnich wakacji nieśmiały Brad (Ben Schnetzer) zostaje napadnięty i brutalnie pobity przez dwóch nieznajomych. Chłopak z trudem dochodzi do siebie. Gdy trafia do college’u, popularność starszego brata (Nick Jonas) ułatwia mu nawiązanie nowych kontaktów. Brad ubiega się o przyjęcie do elitarnego bractwa studenckiego słynącego z najdzikszych imprez. Studencka korporacja wymaga od nowych rekrutów udowodnienia swojej lojalności poprzez przejście upokarzających, niezwykle wyrafinowanych pod względem brutalności prób. Metody stosowane przez starszych kolegów przypominają Bradowi o niedawno przebytej traumie.
PREMIERA: czwartek, 24 stycznia, godz. 20:10

Na wojnie

Cykl zamknie opowieść o zaciekłym strajku pracowniczym – „Na wojnie” („En guerre”) w reżyserii Stéphane’a Brizé słynącego z wnikliwych i pełnych humanizmu obrazów („Miara człowieka”, „Historia pewnego życia”). W roli głównej weteran kina zaangażowanego Vincent Lindoln, który za rolę w „Mierze człowieka”, poprzedniej współpracy z Brizé, otrzymał Cezara oraz nagrodę dla najlepszego aktora na festiwalu w Cannes w 2015 roku.

Laurent Amédéo (Vincent Lincoln) jest szeregowym pracownikiem fabryki części samochodowych Perrin Industrie. Gdy zarząd informuje o zamknięciu tego ważnego dla lokalnej społeczności miejsca pracy, mężczyzna staje na czele pracowniczego strajku. Rozpoczyna się dyplomatyczna wojna podjazdowa z władzami koncernu, w której stawką jest dobrobyt 1100 pracowników. Czy klasa robotnicza wytrwa solidarnie na stanowisku? Czy Laurent odnajdzie się w roli lidera jednoczącego tylko z pozoru jednorodną grupę?
PREMIERA: czwartek, 31 stycznia, godz. 20:10

Ponadto, w grudniu na antenie Ale kino+ cykl „Z życia wzięte”, a w nim „Wyrok za prawdę” (5 stycznia), „Cena odwagi” (12 stycznia), „Eksperyment” (19 stycznia) i „Przemytnik” (26 stycznia). W każdą sobotę o godz. 20:10 w Ale kino+.

SZUKAJ AKTUALNOŚCI


10 grudnia 2018 r.
Oscarowy® „Klient” w styczniowym cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” na antenie Ale kino+

W styczniu Ale kino+ proponuje widzom historie bohaterów, których losy wyjątkowo się komplikują. W jaki sposób ludzie próbują wyjść z patowych sytuacji? Jakie emocje im wtedy towarzyszą? W cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” nagrodzony Oscarem® „Klient”, opowieść o szklanym suficie i autostereotypach „Droga na szczyt”, przełamująca tabu ekranizacja opowiadania Doris Lessing – „Idealne matki”, demitologizujący studenckie bractwa obraz „Ofiara” oraz historia lidera strajku pracowniczego w „Na wojnie”. Filmy z cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” w czwartki od 3 do 31 stycznia, o godz. 20:10 w Ale Kino+.

19 listopada 2018 r.
Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie - w grudniowym cyklu Ale kino+ „Kino Mówi: Forma”

W grudniu Ale kino+ zachęca kinomanów do refleksji nad tym, jakie znaczenie dziełu filmowemu nadaje forma. W cyklu „Kino Mówi: Forma” jeden z największych przebojów włoskich kin 2016 roku „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie” („Perfetti sconosciuti”), ekstrawagancki eksperyment Brunona Dumonta „Jeannette. Dzieciństwo Joanny d'Arc” („Jeannette, l'enfance de Jeanne d'Arc”), nietypowa filmowa adaptacja szekspirowskiego dramatu „Koriolan” („Coriolanus”) oraz „Casting”, w którym reżyser Nicolas Wackerbarth prowadzi dialog z filmową tradycją. Produkcje z cyklu „Kino Mówi: Forma” w czwartki od 6 do 27 grudnia, o godz. 20:10 w Ale Kino+.

30 października 2018 r.
„Snowden”, „Planetarium” i „Zagubieni” w listopadzie w cyklu „Miesiąc z historią” w Ale kino+

W listopadzie stacja Ale kino+ zaprasza na filmowy cykl przybliżający widzom nietuzinkowe epizody z historii – te powszechnie znane i te, które mogą zaskoczyć polską publiczność. Na ekranach telewizorów pojawi się biografia Karola Marksa („Młody Karol Marks”), opowieść o konsekwencjach sprzeciwu norweskiego króla wobec nazistów („Wybór króla”), rozterki czeskiego dyplomaty Masaryka po klęsce Czechów w 1938 r. („Masaryk. Cena pokoju”) oraz historia współczesnego demaskatora Edwarda Snowdena („Snowden”). W cyklu nie zabraknie również perypetii zwyczajnych ludzi żyjących w niezwyczajnych czasach. Na antenie losy dwóch sióstr obdarzonych nadprzyrodzonymi zdolnościami („Planteraium”), opowieść o miłości rodzącej się pośród wojennej zawieruchy („Spowiedź”), komedia łagodząca narodowe traumy („Zagubieni”) i film o francuskim ruchu oporu („Nasi patrioci”). Premierowe produkcje w każdy listopadowy poniedziałek i wtorek o godz. 20:10.

29 sierpnia 2018 r.
Życie polskich żołnierzy w Afganistanie, skrywająca sekrety społeczność australijskiego pustkowia i wymykająca się stereotypom detektyw – wrześniowe premiery serialowe w Ale kino+

We wrześniu miłośnicy kryminalnych zagadek mogą liczyć na podwójną dawkę emocji. Na antenę Ale kino+ z ósmym już sezonem powraca serial „Vera”. Swą premierę będzie miała także pierwsza telewizyjna odsłona losów australijskiego detektywa Jaya Swana wykreowanego przez Aarona Pedersena. Dla spragnionych jeszcze większych wrażeń, inspirowana prawdziwymi zdarzeniami polska produkcja „Misja Afganistan”. Tylko we wrześniu w Ale kino+.