Ale kino+
alekino+
Oscarowy® „Klient” w styczniowym cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” na antenie Ale kino+
AKTUALNOŚCI

Oscarowy® „Klient” w styczniowym cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” na antenie Ale kino+

W styczniu Ale kino+ proponuje widzom historie bohaterów, których losy wyjątkowo się komplikują. W jaki sposób ludzie próbują wyjść z patowych sytuacji? Jakie emocje im wtedy towarzyszą? W cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” nagrodzony Oscarem® „Klient”, opowieść o szklanym suficie i autostereotypach „Droga na szczyt”, przełamująca tabu ekranizacja opowiadania Doris Lessing – „Idealne matki”, demitologizujący studenckie bractwa obraz „Ofiara” oraz historia lidera strajku pracowniczego w „Na wojnie”. Filmy z cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” w czwartki od 3 do 31 stycznia, o godz. 20:10 w Ale Kino+.

Klient

Antenowy cykl w Ale kino+ otworzy film „Klient” („Forushande”) cenionego irańskiego reżysera i scenarzysty Asghara Farhadiego – zdobywcy najważniejszych nagród filmowych na świecie i twórcy głośnego „Rozstania” („Jodaeiye Nader az Simin”). Obraz „Klient” został nagrodzony Oscarem® w kategorii Najlepszy film nieanglojęzyczny, a na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes zdobył laury za najlepszy scenariusz i dla najlepszego aktora dla Shahaba Hosseiniego).

Wszyscy wyczuwamy do czego doprowadzi ta eskalacja złego, ale i tak sekwencja finałowa bije na głowę niektóre sceny akcji, tyle w niej napięcia, frustracji, złości i agresji. A rozwoju akcji, jaki następuje, nie przewidziałby nawet najbardziej doświadczony kinoman.
Beata Cielecka, TeleMagazyn

Młode małżeństwo aktorów musi nieoczekiwanie opuścić swoje zniszczone w wyniku trzęsienia ziemi mieszkanie. Emad (Shahab Hosseini) i Rana (Taraneh Alidoosti) wprowadzają się do użyczonego przez znajomego lokalu w centrum Teheranu, nie zdając sobie sprawy, kto był jego poprzednim najemcą. Pewnego dnia Rana nieostrożnie wpuszcza do mieszkania nieznajomego mężczyznę, który na nią napada. Para decyduje się nie zawiadamiać policji, gdyż przysporzyło by to jeszcze więcej problemów, a niewygodne fakty mogłyby skompromitować Ranę. Emad usiłuje za wszelką cenę dotrzeć do agresora, by poznać motywy jego działania. Seria nieoczekiwanych wydarzeń w dramatyczny sposób zmieni życie małżonków.
PREMIERA: czwartek, 3 stycznia, godz. 20:10

Droga na szczyt

Kolejną propozycją w cyklu jest dramat „Droga na szczyt” („Numéro une”) opowiadający poruszającą historię o pokonywaniu przeszkód i własnych słabości. W rolach głównych: dwukrotna zdobywczyni Cezara Emmanuelle Devos („W rytmie serca”), Suzanne Clément („Na zawsze Laurence”) oraz Richard Berry („Przyjaciel gangstera”).

Emmanuelle Blachey (Emmanuelle Devos) jest błyskotliwą bizneswoman wspinającą się po szczeblach kariery. Obecnie piastuje wysokie stanowisko w korporacji będącej francuskim gigantem energetycznym. Pewnego dnia Emmanuelle otrzymuje propozycję przejęcia kierownictwa w CAC 40, gdzie byłaby pierwszą kobietą, która zajmowałaby to stanowisko. Jednak w biznesie w dużej mierze zdominowanym przez mężczyzn, mnożą się zawodowe i intymne przeszkody.
PREMIERA: czwartek, 10 stycznia, godz. 20:10

Idealne matki

Tydzień później widzowie zobaczą adaptację inspirowanego prawdziwą historią opowiadania laureatki literackiej Nagrody Nobla, Doris Lessing – „Idealne matki” („Adore”). W filmie Anne Fontaine, reżyserki „Coco Chanel” i „Niewinnych” (szeroko komentowana produkcja z udziałem Agaty Kuleszy, Joanny Kulig i Agaty Buzek), w rolach głównych wystąpiły dwukrotnie nominowana do Oscara® Naomi Watts i laureatka Złotego Globu za udział w serialu „House of Cards” Robin Wright.

Lil (Naomi Watts) i Roz (Robin Wright) są przyjaciółkami od dziecka. W dorosłym życiu nadal trzymają się razem i mieszkają w sąsiadujących ze sobą domach, położonych tuż nad oceanem. Lil niedawno została wdową, a mąż Roz wyjechał do Sydney, aby wykładać na tamtejszym Uniwersytecie. Każda z kobiet ma syna. Obaj są atrakcyjnymi młodymi mężczyznami, którzy dnie spędzają na surfowaniu i opalaniu się na pobliskiej plaży. Wkrótce obie przyjaciółki wdadzą się w romans z synem tej drugiej.
PREMIERA: czwartek, 17 stycznia, godz. 20:10

Ofiara

Jednym z najciekawszych obrazów prezentowanych w cyklu jest film „Ofiara” („Goat”) demaskujący okrucieństwo i bezwzględność, które rządzą zmitologizowanymi i owianymi tajemnicą bractwami studenckimi. Scenariusz powstał na podstawie popularnej książki Brada Landa, który opisał swoje własne trudne doświadczenia z młodości. W filmie wzięli udział dwukrotnie nagrodzony Złotym Globem James Franco („Disaster Artist”, „Spring Breakers”) i idol nastolatek Nick Jonas (gwiazdor pop znany m.in. z serialu „Królowe krzyku”).

Podczas letnich wakacji nieśmiały Brad (Ben Schnetzer) zostaje napadnięty i brutalnie pobity przez dwóch nieznajomych. Chłopak z trudem dochodzi do siebie. Gdy trafia do college’u, popularność starszego brata (Nick Jonas) ułatwia mu nawiązanie nowych kontaktów. Brad ubiega się o przyjęcie do elitarnego bractwa studenckiego słynącego z najdzikszych imprez. Studencka korporacja wymaga od nowych rekrutów udowodnienia swojej lojalności poprzez przejście upokarzających, niezwykle wyrafinowanych pod względem brutalności prób. Metody stosowane przez starszych kolegów przypominają Bradowi o niedawno przebytej traumie.
PREMIERA: czwartek, 24 stycznia, godz. 20:10

Na wojnie

Cykl zamknie opowieść o zaciekłym strajku pracowniczym – „Na wojnie” („En guerre”) w reżyserii Stéphane’a Brizé słynącego z wnikliwych i pełnych humanizmu obrazów („Miara człowieka”, „Historia pewnego życia”). W roli głównej weteran kina zaangażowanego Vincent Lindoln, który za rolę w „Mierze człowieka”, poprzedniej współpracy z Brizé, otrzymał Cezara oraz nagrodę dla najlepszego aktora na festiwalu w Cannes w 2015 roku.

Laurent Amédéo (Vincent Lincoln) jest szeregowym pracownikiem fabryki części samochodowych Perrin Industrie. Gdy zarząd informuje o zamknięciu tego ważnego dla lokalnej społeczności miejsca pracy, mężczyzna staje na czele pracowniczego strajku. Rozpoczyna się dyplomatyczna wojna podjazdowa z władzami koncernu, w której stawką jest dobrobyt 1100 pracowników. Czy klasa robotnicza wytrwa solidarnie na stanowisku? Czy Laurent odnajdzie się w roli lidera jednoczącego tylko z pozoru jednorodną grupę?
PREMIERA: czwartek, 31 stycznia, godz. 20:10

Ponadto, w grudniu na antenie Ale kino+ cykl „Z życia wzięte”, a w nim „Wyrok za prawdę” (5 stycznia), „Cena odwagi” (12 stycznia), „Eksperyment” (19 stycznia) i „Przemytnik” (26 stycznia). W każdą sobotę o godz. 20:10 w Ale kino+.

23 lipca 2019 r.

Ale kino+ poleca Nowe Horyzonty - Front Wizualny

Front wizualny na festiwalu Nowe Horyzonty to sekcja, w której sztuki wizualne przenikają się z kinem. W dwunastu filmach, które zostaną pokazane w tej sekcji będziemy się przyglądać temu, gdzie przebiega granica pomiędzy sztuką a kinem.


22 lipca 2019 r.

Ale kino+ poleca Nowe Horyzonty - sekcja "Mokre sny"

Zapraszamy do sekcji „Mokre sny” na festiwalu Nowe Horyzonty, w której będzie można zobaczyć filmy erotyczne z lat 70 z całego świata – zarówno europejskie, jak i amerykańskie.


19 lipca 2019 r.

Ale kino+ poleca Nowe Horyzonty - Pokazy Galowe

W ramach 19. MFF Nowe Horyzonty odbędzie się sekcja „Pokazy galowe”, w której zobaczymy najważniejsze filmy pokazane na najbardziej znanych światowych festiwalach (w Berlinie czy w Cannes).


19 lipca 2019 r.

Ale kino+ poleca Nowe Horyzonty - sekcja Ale kino+

Serdecznie zapraszamy do sekcji Ale kino+ na MFF Nowe Horyzonty, w której można zobaczyć filmy wyróżnione na najlepszych światowych festiwalach.


19 lipca 2019 r.

Ale kino+ poleca 19. Nowe Horyzonty

Filmy docenione przez publiczność i krytyków festiwali w Berlinie, Toronto czy San Sebastián będzie można obejrzeć podczas tegorocznej odsłony MFF Nowe Horyzonty.


4 lipca 2019 r.

Sekcja Festiwalowa Ale kino+

Specjalna sekcja festiwalowa Ale kino + to filmy znanych reżyserów, często prowokacyjne, osobiste, niezwykłe. Co roku do tej strefy filmowej trafiają starannie wyselekcjonowane produkcje wyznaczające trendy w światowym kinie.


3 lipca 2019 r.

Otwórz się na Nowe Horyzonty z Ale kino+

Ale kino+ obchodzi w tym roku 20. urodziny i będzie je świętować z iście filmowym rozmachem! Wszystkich miłośników dobrego kina zapraszamy do Wrocławia na Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty, gdzie od 25 lipca szykuje się niezapomniana kinowa uczta.


10 grudnia 2018 r.

Oscarowy® „Klient” w styczniowym cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” na antenie Ale kino+

W styczniu Ale kino+ proponuje widzom historie bohaterów, których losy wyjątkowo się komplikują. W jaki sposób ludzie próbują wyjść z patowych sytuacji? Jakie emocje im wtedy towarzyszą? W cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” nagrodzony Oscarem® „Klient”, opowieść o szklanym suficie i autostereotypach „Droga na szczyt”, przełamująca tabu ekranizacja opowiadania Doris Lessing – „Idealne matki”, demitologizujący studenckie bractwa obraz „Ofiara” oraz historia lidera strajku pracowniczego w „Na wojnie”. Filmy z cyklu „Kino Mówi: Bez wyjścia” w czwartki od 3 do 31 stycznia, o godz. 20:10 w Ale Kino+.


19 listopada 2018 r.

Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie - w grudniowym cyklu Ale kino+ „Kino Mówi: Forma”

W grudniu Ale kino+ zachęca kinomanów do refleksji nad tym, jakie znaczenie dziełu filmowemu nadaje forma. W cyklu „Kino Mówi: Forma” jeden z największych przebojów włoskich kin 2016 roku „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie” („Perfetti sconosciuti”), ekstrawagancki eksperyment Brunona Dumonta „Jeannette. Dzieciństwo Joanny d'Arc” („Jeannette, l'enfance de Jeanne d'Arc”), nietypowa filmowa adaptacja szekspirowskiego dramatu „Koriolan” („Coriolanus”) oraz „Casting”, w którym reżyser Nicolas Wackerbarth prowadzi dialog z filmową tradycją. Produkcje z cyklu „Kino Mówi: Forma” w czwartki od 6 do 27 grudnia, o godz. 20:10 w Ale Kino+.


30 października 2018 r.

„Snowden”, „Planetarium” i „Zagubieni” w listopadzie w cyklu „Miesiąc z historią” w Ale kino+

W listopadzie stacja Ale kino+ zaprasza na filmowy cykl przybliżający widzom nietuzinkowe epizody z historii – te powszechnie znane i te, które mogą zaskoczyć polską publiczność. Na ekranach telewizorów pojawi się biografia Karola Marksa („Młody Karol Marks”), opowieść o konsekwencjach sprzeciwu norweskiego króla wobec nazistów („Wybór króla”), rozterki czeskiego dyplomaty Masaryka po klęsce Czechów w 1938 r. („Masaryk. Cena pokoju”) oraz historia współczesnego demaskatora Edwarda Snowdena („Snowden”). W cyklu nie zabraknie również perypetii zwyczajnych ludzi żyjących w niezwyczajnych czasach. Na antenie losy dwóch sióstr obdarzonych nadprzyrodzonymi zdolnościami („Planteraium”), opowieść o miłości rodzącej się pośród wojennej zawieruchy („Spowiedź”), komedia łagodząca narodowe traumy („Zagubieni”) i film o francuskim ruchu oporu („Nasi patrioci”). Premierowe produkcje w każdy listopadowy poniedziałek i wtorek o godz. 20:10.


SZUKAJ AKTUALNOŚCI


TOP TYGODNIA

1

Belfer 2

Drugi sezon najgłośniejszego serialu kryminalnego CANAL+, który został doceniony m.in. Polską...

Belfer 2

2

Baby Bump

Kiedy jedenastoletni Mickey wchodzi w wiek dorastania, cały jego świat staje na głowie. Jego ciało...

Baby Bump

3

Jeździec znikąd

Kultowy western z Alanem Laddem w roli głównej, ogłoszony przez Amerykański Instytut Filmowy jednym...

Jeździec znikąd

4

Fantastyczna kobieta

Produkcja nagrodzona Oscarem® 2018 w kategorii Najlepszy film nieanglojęzyczny. Film opowiada o...

Fantastyczna kobieta

5

Zgotuj im piekło, Malone

Prywatny detektyw musi zmierzyć się ze zgrają gangsterów, aby ochronić teczkę z cennym sekretem w...

Zgotuj im piekło, Malone

6

Małżeńskie porachunki

Dwoje mężczyzn utknęło w nieszczęśliwych małżeństwach, zamiast się rozwieść postanawiają wynająć...

Małżeńskie porachunki

7

Polowanie

Niewinne kłamstwo małoletniej podopiecznej zmienia w piekło życie nauczyciela z prowincji (Mads...

Polowanie

8

Grantchester 4

Wiara, miłość i morderstwo. W czwartym sezonie serialu Sidney Chambers ma znów do rozwikłania...

Grantchester 4

9

K-19

Ta historia wydarzyła się naprawdę, choć przez trzydzieści lat była okryta tajemnicą. Trzymający w...

K-19

10

AMELIA

Film, który zmienił oblicze francuskiego kina. Audrey Tautou wciela się w nieśmiałą, niepoprawnie...

AMELIA