Ale kino+
Kino Mówi: Nadzieja
ale kino+
WYDARZENIA W ALE KINO+

Kino kocha literaturę. To burzliwa miłość, w której jest tyle samo czułości, co gwałtownych zmagań. Dlatego w czerwcowym cyklu „Kino Mówi: Czytaj!” ale kino! zaprasza widzów do „czytania” na ekranie. Przedmiotem „lektury” będą: „Wielki Gatsby”, „Tristram Shandy – wielka bujda”, „Pieśni z drugiego piętra”, „Trzy królestwa: wskrzeszenie smoka”
i „Świat według Garpa” - pięć przeniesionych na ekran niezwykłych tekstów. Jest wśród nich amerykańska klasyka, niemożliwa do sfilmowania XVIII-wieczna angielska powieść, wiersz rewolucyjnego peruwiańskiego poety, średniowieczny chiński epos, oraz współczesna powieść amerykańska. Premiera w czwartki, od 2 do 30 czerwca, o 20:10. Emisję każdego filmu poprzedzi rozmowa z zaproszonymi gośćmi.

W 1924 Erich von Stroheim zrealizował słynną „Chciwość” na podstawie powieści McTeague Franka Norrisa. Ambicją reżysera była możliwie jak najwierniejsza adaptacja książki. Von Stroheim zawarł w swoim filmie całą powieść – autorska wersja dzieła trwała 16 godzin. Pod naciskiem producentów reżyser skrócił film do „skromnych” 8 godzin. Przypadek von Stroheima jest ekstremalny, ale z tym samym problemem mierzy się każdy, kto przenosi literaturę do kina. Książki to o wiele bardziej pojemne medium niż seans filmowy. Sprawę komplikuje fakt, że kino może przedstawić tylko to, co widać i słychać, podczas gdy literaci opisują również rzeczy niewidzialne. Jak pokazać w kinie myśli i życie wewnętrzne bohaterów? Jak oddać językowe gry, które w literaturze są często ważniejsze od zdarzeń? Jak sfilmować poetycką metaforę?

Istnieją pisarze, którzy jak William Szekspir, Charles Dickens czy Henryk Sienkiewicz, wydają się stworzeni dla kina – piszą obrazami, budują emocjonujące fabuły i dostarczają właściwie gotowych scenariuszy. Takim pisarzem jest mistrz horroru Stephen King, którego wszystkie powieści zostały sfilmowane, niektóre dwukrotnie, czy John Grisham, od którego producenci kupują prawa do ekranizacji powieści dopiero powstających. Z drugiej strony literatura pełna jest książek, które, jak choćby „Ferdydurke”, „Tristram Shandy”, czy „Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną”, wydają się niemożliwe do ekranizacji. Te teksty również zostały sfilmowane - niewykonalność zadania nie powstrzymuje filmowców przed podjęciem się jego realizacji. Pożądanie, które kino odczuwa względem literatury, jest nienasycone.

Film szuka w literaturze gotowych scenariuszy oraz rozpoznawalnych postaci, które ożywiają naszą wyobraźnię. Ekranizacjami rządzi potrzeba zobaczenia tekstu - to pokusa, która napędza praktykę filmowania książek, być może mocniej niż cokolwiek innego. Strategii filmowych adaptacji literatury jest tyle, ile pomysłów na zekranizowanie tekstu. W cyklu „Kino Mówi: Czytaj!” ale kino! zaprezentuje pięć różnych przykładów tych strategii - każda jest inna, a wszystkie są fascynujące.

Cykl „Kino Mówi: Czytaj!” rozpocznie „Wielki Gatsby” (1974). Reżyser Jack Clayton ekranizuje wielką powieść Scotta Ftizgeralda o złudzeniach i desperackiej pogoni za szczęściem. Klasycznemu tekstowi odpowiada klasyczny rodzaj kina. „Wielki Gatsby” Claytona to trzecia w historii i zarazem pierwsza udana ekranizacja książki Fitzgeralda. Tajemnica sukcesu reżysera i jego scenarzysty, którym był sam F.F. Coppola, polega na niezwykle pieczołowitym odtworzeniu realiów epoki lat 20. XX wieku. Dzięki temu filmowcy nie tyle opowiedzieli powieść, ile przenieśli widza w jej świat.
Przed seansem Anna Laszuk i jej gość - amerykanistka z OSA UW Agnieszka Graff - porozmawiają m.in. o tym, w jakim stopniu film Claytona oddaje aurę powieści "Wielki Gatsby" i czy współcześni Amerykanie tęsknią za latami 20.
Premiera w czwartek, 2 czerwca, o 20:10.

Opublikowane w latach 1759-1767 wielotomowe dzieło Laurence’a Sterne’a „Życie i myśli JW Pana Tristrama Shandy” to jedna z książek, które uchodzą za niemożliwe do sfilmowania. Tego zadania podjął się w 2005 roku brytyjski reżyser Michael Winterbottom, który nie próbuje uwodnić, że „Tristrama Shandy” mimo wszystko da się zekranizować. Przeciwnie - opowiada o ekipie filmowej, która usiłuje zekranizować powieść Sterne’a i ponosi sromotną porażkę. Wielowątkowa, przeludniona postaciami i naszpikowana dygresjami książka wymyka się reżyserowi z rąk, produkcja grzęźnie w finansowych trudnościach, scenarzyście brakuje pomysłów, a aktorzy potęgują chaos intrygami. Winterbottom, pokazując, że „Tristrama Shandy” nie da się przenieść na ekran, paradoksalnie sam robi oparty na motywach tej książki bardzo dobry film – ostry, bezczelnie prześmiewczy i uroczo prowokacyjny.
Przed filmem rozmowa o niemożliwej ekranizacji sprośnej powieści postmodernistycznej. Gośćmi Maksymiliana Cegielskiego będą kulturoznawczyni Iwona Kurz oraz literaturoznawca Maciej Nowak.
Premiera w czwartek, 9 czerwca, o 20:10.

Czy da się sfilmować wiersz? Bezkompromisowy szwedzki reżyser Roy Andersson udowodnił, że tak, kręcąc „Pieśni z drugiego piętra” (2000) na podstawie wiersza „Upadek między dwiema gwiazdami” Peruwiańczyka Cesara Vallejo, jednego z najważniejszych poetów XX wieku. Vallejo, polityczny idealista i rewolucjonista języka, nie ma nic wspólnego z konwencjonalną prozatorską narracją. Andersson również nie proponuje filmowej prozy, lecz 46 ujęć, 46 groteskowych scen, gąszcz metafor i niesamowity nastrój. Wartość tego filmu polega na tym, że szwedzki reżyser nie próbuje ilustrować wiersza, lecz sam uprawia poezję – w wizualnym języku kina.
Dlaczego Roya Anderssona zainspirowała akurat poezja Cesara Vallejo i czy "Pieśni z drugiego piętra" to film o zmierzchu cywilizacji zachodu, zastanowią się Jakub Duszyński i jego goście - Krystyna Rodowska, poetka, tłumaczka poezji Cesara Vallejo oraz profesor Tadeusz Szczepański, znawca kina skandynawskiego.
Premiera w czwartek, 16 czerwca, o 20:10.

Dobra literatura się nie starzeje. Wiedzą o tym filmowcy, którzy ekranizowali fragmenty Biblii, poematy Homera czy średniowieczne eposy. Na bardzo starych tekstach oparta jest również chińska superprodukcja kostiumowa „Trzy królestwa: wskrzeszenie smoka” (2008). Film został zrealizowany z całym rozmachem, na jaki stać współczesny chiński przemysł filmowy. Scenariusz pełnego bitew i spektakularnych pojedynków widowiska powstał na podstawie „Dziejów Trzech Królestw” XIV-wiecznego pisarza Lo Kuan-Czunga, który opisał toczące się na początku naszej ery wojny, prowadzące do zjednoczenia Chin. Jego dzieło miało umacniać tożsamość Chińczyków wokół idei Cesarstwa i silnej centralnej władzy. Dziś rolę narratora narodowej sagi przejmuje od średniowiecznego kronikarza kino.
W rozmowie przed seansem Maksymilian Cegielski oraz jego gość - dr. Marcin Jacoby - opowiedzą m.in. o ekranizacjach eposów i filmie "Trzy królestwa: wskrzeszenie smoka" w kontekście chińskiej kinematografii.
Premiera w czwartek, 23 czerwca, o 20:10.

Istnieją pisarze, których kino kocha i którzy odwzajemniają tę miłość pisząc świetnie ekranizujące się książki. Takim twórcą jest jeden z najpoczytniejszych amerykańskich autorów drugiej połowy XX wieku, John Irving. Wśród filmowych adaptacji jego powieści poczesne miejsce zajmuje
„Świat według Garpa” - książka z 1978 roku, przeniesiona cztery lata później na ekran przez George’a Roya Hilla (m.in. „Butch Cassidy i Sundance Kid”, „Żądło”). Powieść Irvinga, ironiczny pastisz oświeceniowej powiastki filozoficznej, w którym mieszają się gatunki i konwencje, elementy tragedii i komedii, to utwór nasycony pełną ironii samoświadomością. Klasyczni autorzy wciągali czytelnika w przedstawiony świat. Irving należy do pokolenia, które zwraca naszą uwagę nie tylko na narrację, lecz również na sam tekst i jego umowność. Taki sam charakter ma również ekranizacja „Świata według Garpa”. To adaptacja zasadniczo wierna oryginałowi, ale bynajmniej nie niewolniczo; Hill z pełną świadomością gra napięciem między literaturą i kinem.
W rozmowie przed seansem Anna Laszuk oraz jej goście - amerykanistka z OSA UW Agnieszka Graff i filmoznawczyni Karolina Kosińska - zastanowią się, czy film oddaje autoironię powieści Irvinga. Opowiedzą także m.in. o "Świecie według Garpa" na tle amerykańskiego kina lat 80. i polemice Johna Irvinga z ruchem feministycznym.
Premiera w czwartek, 30 czerwca, o 20:10.

WYDARZENIA



WYDARZENIA - ARCHIWUM

NOC KRÓTKIEGO METRAŻU: ZAGUBIENI
SERIALOWE HITY PAŹDZIERNIKA
Top of the Lake. Sezon 2
SIERPIEŃ Z DOKUMENTEM
T-Mobile Nowe Horyzonty 2017
MICHELANGELO ANTONIONI
NOC KRÓTKIEGO METRAŻU: OPOWIEŚCI DZIWNEJ TREŚCI
WIECZÓR Z WESTERNEM
GRANTCHESTER. SEZON 2 - MARATON
ALE KRÓTKIE: STRASZNE HISTORIE H. G. WELLSA
NOC KRÓTKIEGO METRAŻU: MATKA
HINTERLAND 2 - MARATON
Z CANNES
VERA 6 - MARATON
NOC KRÓTKIEGO METRAŻU: DOROŚLI I DZIECI
SERIALE EMITOWANE NA PLATFORMIE NC+
NOC KRÓTKIEGO METRAŻU: KOBIETA
SPRAWIEDLIWOŚĆ
KOMISARZ MAIGRET
WIECZÓR Z HISTORIĄ
WALENTYNKI Z RYANEM GOSLINGIEM
NOC KRÓTKIEGO METRAŻU
NOC CZARNEGO HUMORU
WRÓG PUBLICZNY - MARATON
CYKL "W KOSTIUMIE"
VERA - 6. SEZON SERIALU
GRANTCHESTER 2 – MARATON
W PUŁAPCE - MARATON
Belgijska nowa fala
HAPPY VALLEY 2 – MARATON
WIECZÓR Z DZIKIMI HISTORIAMI
1 listopada w Ale kino+
ODKRYCIA ALE KINO+
AMERICAN FILM FESTIVAL (2016)
WEEKEND Z NIEWIERNYMI
WESTERN INACZEJ - WIECZÓR SPECJALNY
KOD ZBRODNI - MARATON
PRAWDZIE I FIKCYJNE ZBRODNIE
PEAKY BLINDERS 3 - MARATON
AKTORSKIE OBLICZE MICKEYA ROURKE
DOKTOR FOSTER
SEKCJA FILMOWA „ALE KINO+” W PROGRAMIE MFF T-MOBILE NOWE HORYZONTY 2016
PEAKY BLINDERS 3
FESTIWAL FILMOWY W CANNES
THE LAST PANTHERS: ZŁODZIEJE DIAMENTÓW
MOST NAD SUNDEM 3 - MARATON
HINTERLAND - MARATON Z SEZONEM PIERWSZYM
WTORKI Z CLINTEM EASTWOODEM
„UKŁAD” - DRUGI SEZON
WIECZÓR Z SCIENCE FICTION
HOSTAGES – ZAKŁADNICY
CYKL "IDEALIŚCI"
SKANDYNAWSKIE KRYMINAŁY
PRZED WSCHODEM i ZACHODEM SŁOŃCA - MARATON W ALE KINO+
CZARNO-BIAŁY PONIEDZIAŁEK
WYJĄTKOWE WALENTYNKI W ALE KINO+
GOMORRA - SERIAL KRYMINALNY
VERA 5 - MARATON Z SERIALEM
„FARGO” - NOMINOWANY DO TRZECH ZŁOTYCH GLOBÓW
SYLWESTER Z EUROPEJSKIM THRILLEREM
ROCZNICA URODZIN EDITH PIAF
INTRYGUJĄCE ŚWIĘTA W ALE KINO+
OKUPOWANI - SERIAL JO NESBO
„FARGO” i „UCZCIWA KOBIETA” NA CAMERIMAGE 2015
80. URODZINY WOODY’EGO ALLENA
VERA 4 - MARATON
MARATON Z PEAKY BLINDERS
LOT NAD KUKUŁCZYM GNIAZDEM
WIECZÓR Z JIA ZHANG-KE
WIECZÓR Z RUBENEM ÖSTLUNDEM
STRACH NA POWAŻNIE
AMERICAN FILM FESTIVAL (2015)
MARATON Z SERIALEM BROADCHURCH
AMERYKAŃSKA SOBOTA
WIECZÓR Z ORSONEM WELLESEM
SERIALOWA OFENSYWA
MARATON Z SERIALEM FARGO
WIECZÓR Z COLINEM FIRTHEM
WIM WENDERS W ALE KINO+
WIECZÓR ZE SKANDYNAWSKIM KRYMINAŁEM
NOWE HORYZONTY - MARATON
NOWE HORYZONTY
KULTOWE LATA 80
KICZOWATY WIECZÓR
CYKL BOGOWIE
PIONIERZY TELEWIZJI
WIELKIE NADZIEJE
STRÓŻ PRAWA - MARATON
MAJÓWKA ZE SZPIEGIEM
MARATON Z SERIALEM ZAGINIONY
WIECZÓR Z ROMANEM POLAŃSKIM
KOMEDIOWA TWARZ
JEANA-PAULA BELMONDO

MARATON Z SERIALEM „VERA”
WIECZÓR Z AGNIESZKĄ HOLLAND
OSCAROWA® NIEDZIELA
SOBOTNIE RENDEZ-VOUS Z FRANCUSKIM KINEM I CEZARAMI
LUCAN CZYLI KRYMINALNE WALENTYNKI
WIECZÓR Z JIMEM JARMUSCHEM
MARATON Z FARGO
SYLWESTER RETRO
POTOP DUŃSKI
WIECZÓR Z ROBERTEM DOWNEYEM
UWAGA, IDĄ MŁODZI! CYKL NOWE TALENTY W LISTOPADZIE W ALE KINO+
NAJLEPSZE POLSKIE FILMY KRÓTKOMETRAŻOWE W CYKLU
CYKL „AKADEMIA NIEZAPOMNIANEGO FILMU” OD WRZEŚNIA DO GRUDNIA W ALE KINO+
SEKCJA ALE KINO+ ORAZ POKAZ SERIALU FARGO
FRANKENSTEIN I DRAKULA NA HALLOWEEN W ALE KINO+
CYKL OFF Z GWIAZDĄ W ALE KINO+
MARATON Z AGENTEM HAMILTONEM
MARATON Z SERIALEM „QUIRKE”
WIECZÓR Z MONTY PYTHONEM W ALE KINO+
KINO SOLO – FILMOWE WIECZORY DLA SINGLI
CYKL „KOBIETY GRZECHU WARTE”
„SUPERBOHATEROWIE” WE WRZEŚNIU W ALE KINO+
WIECZÓR Z KEIRĄ KNIGHTLEY W ALE KINO+
WSPOMNIENIE ROBINA WILLIAMSA W CANAL+ I ALE KINO+
CYKL ALE FILMY Z ALE KINO+ w KINIE PERŁA
WIECZÓR Z ROMANEM POLAŃSKIM W ALE KINO
SEKCJA ALE KINO+ NA FESTIWALU T-MOBILE NOWE HORYZONTY
WIECZÓR Z GUYEM RITCHIE W ALE KINO+
CYKL NOWE HORYZONTY KINA
MARATON Z “FLEMINGIEM”
ODYSEJA FILMOWA NA 15. URODZINY ALE KINO+
CYKL WEEKEND ZE SZPIEGIEM W ALE KINO+
CYKL DWIE STRONY MEDALU W ALE KINO+
CYKL "STRASZNA MAJÓWKA" W ALE KINO+
ODRESTAUROWANA WERSJA "ŚWIATEŁ RAMPY" CHARLESA CHAPLINA W KWIETNIU W ALE KINO+
WIECZÓR Z AUDIODESKRYPCJĄ
Wieczór ze złodziejem tożsamości
AKI KAURISMÄKI W MARCU W ALE KINO+
AMERYKAŃSCY PREZYDENCI W MARCU W ALE KINO+
WIECZÓR SPECJALNY Z PHILIPEM SEYMOUREM HOFFMANEM W ALE KINO+
Walentynki w ale kino+
BRACIA COEN W ALE KINO+
WIECZÓR SPECJALNY Z LIZ TAYLOR
WIECZÓR ZE STEVE’EM MCQUEENEM I MICHAELEM FASSBENDEREM W LUTYM
CYKL PO ZMIERZCHU – PIĄTKI Z HORRORAMI W ALE KINO+
Opowieści Hoppera w ale kino+
FILMY I GWIAZDY 2013 PODSUMOWANIE ROKU W ALE KINO+
POŻEGNANIE Z HERKULESEM POIROTEM - WIELKI FINAŁ BRYTYJSKIEGO SERIALU
SYLWESTER Z KULTOWYMI FILMAMI W ALE KINO+
ŚWIĘTA W KOSTIUMIE W ALE KINO+
WIECZÓR Z TULIPANEM W ALE KINO+
Opowieści Hoppera w ale kino+
WIECZÓR SPECJALNY ARNOLD VS ARNOLD W ALE KINO+
KINO SOLO – FILMOWE WIECZORY DLA SINGLI
HALLOWEEN Z ZOMBIE
DETEKTYW ZEN - SERIAL KRYMINALNY W ALE KINO+
AMERICAN FILM FESTIVAL W ALE KINO+
CYKL TYLKO DLA DOROSŁYCH W ALE KINO+
Z WENECJI DO ALE KINO+. FESTIWALOWE FILMY W SIERPNIU W ALE KINO+
CYKL "POMYŁKI WYMIARU SPRAWIEDLIWOŚCI" W SIERPNIU W ALE KINO+
3 x PORT LOTNICZY - KLASYKA KINA KATASTROFICZNEGO W ALE KINO+
"ALE KINO! CZYLI CO BY BYŁO, GDYBY POSTACIE FILMOWE BYŁY DZIEĆMI" - PATRONAT NAD KSIĄŻKĄ
WIECZÓR Z THE DOORS W ALE KINO+
KULTOWI ŁOWCY W ALE KINO+
CYKL KOCHAMY I CZYTAMY
KOMEDIOWA SERIA Z PANEM ANATOLEM W ALE KINO+
PRZEGLĄD FILMÓW NIKITY MICHAŁKOWA W MAJU W ALE KINO+
TRYLOGIA DOLARA W ALE KINO+
CYKL ZABAWY W BOGA W KWIETNIU W ALE KINO+
SHERLOCK HOLMES XXI WIEKU POWRACA! WIOSNĄ W ALE KINO+
"NOWA GRECKA FALA" W ALE KINO+
KINO MÓWI: MIASTA
CYKL BIOGRAFIE W MARCOWE ŚRODY W ALE KINO+
MARATON Z DETEKTYWEM MURDOCHEM (5 SEZON)
ZABAWNE I POWABNE W ALE KINO+
ALE KINO+ ZAPRASZA W LUTYM NA CYKL EWOLUCJA MIŁOŚCI
Oscarowy® dzień w ale kino+
LAUREACI BERLINALE W ALE KINO+
WIECZÓR Z AKTOREM WSZECH CZASÓW - 3 filmy z Danielem Day-Lewisem
KINO MÓWI: MUZYKA
DETEKTYW MURDOCH POWRACA!
JOHN TRAVOLTA AKA CHILLI PALMER W ALE KINO+
ŚWIĘTA W ALE KINO+
KINO MÓWI: KOMIKS
GWIAZDY W KOSTIUMIE W GRUDNIOWE ŚRODY W ALE KINO+
CROWN vs CROWN. WIECZÓR Z THOMASEM CROWNEM W GRUDNIU W ALE KINO+
Z RUBRYKI KRYMINALNEJ
NAJLEPSZE FILMY ŚWIATA - 8. EDYCJA FESTIWALU FILMY ŚWIATA ALE KINO+
KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA
FILMY, KTÓRE KOCHAMY CYKL. FILMY KULTOWE W LISTOPADOWE ŚRODY W ALE KINO+
KONKURS "FILMY ŚWIATA ALE KINO+"
WYDANIE SPECJALNE KINO MÓWI: TRZECIA GWIAZDA
OSS 117 - FRANCUSKI PASTISZ BONDA W ALE KINO+
NAJLEPSZE FILMY HITCHCOCKA W HD W PAŹDZIERNIKU W ALE KINO+
KINO MÓWI: SZTUKA KOCHANIA
ANIMACJE STUDIA AARDMAN ANIMATION - 7 PAŹDZIERNIKA W ALE KINO+
KINO MÓWI: EUROPA
CYKL DOKUMENTALNY "WIELKIE TAJEMNICE HOLLYWOOD" OD 2 WRZEŚNIA W ALE KINO+
KINO MÓWI W SIERPNIU
MARYLIN MONROE – KOBIETA, GWIAZDA, IKONA. FILMY O MM W 50. ROCZNICĘ JEJ ŚMIERCI
WOJNA I ROMANS W LIPCU W ALE KINO+
KINO MÓWI: LGBT (2012.06)
Cykl: Przed Hollywood
KINO MÓWI W CZERWCU
"ZAGADKI KRYMINALNE PANNY FISHER" - NOWY SERIAL KRYMINALNY
Brudny Harry znad Sekwany
NAGRODZENI W GDYNI W ALE KINO+
W celi śmierci
KINO MÓWI: CANNES
"MOST NAD SUNDEM" - NOWY SERIAL KRYMINALNY W ALE KINO+
"MORDERCA Z WHITECHAPEL" - NOWY SERIAL KRYMINALNY W ALE KINO+
MAJÓWKA Z WYKOPEM
KINO MÓWI: WYKLUCZENI
Podróż na Księżyc
"BIURO OCHRONY" - SERIAL KRYMINALNY W ALE KINO+
"NA GRANICY CIENIA" - SERIAL KRYMINALNY W ALE KINO+
TRZY KOLORY KIEŚLOWSKIEGO W ODŚWIEŻONEJ WERSJI HD W ALE KINO+
KINO MÓWI: AKTOR
WIECZÓR SPECJALNY: ATAK NA POSTERUNEK
ZA DRZWIAMI ACTORS STUDIO
"THE KILLING" - DUŃSKI SERIAL KRYMINALNY W ALE KINO+
CLAUDE CHABROL W ALE KINO+
KINO MÓWI: KOCHAM
Z KRYMINALNYM DRESZCZYKIEM W LUTYM W ALE KINO+
Oscary w ale kino!
BAWMY SIĘ
INSPEKTOR IRENE HUSS 2
Akira Kurosawa
KINO MÓWI: KLASA ŚREDNIA
MIŁOŚNIE I RADOŚNIE. SYLWESTER W ALE KINO+.
KINO MÓWI: AUTOR
SHERLOCK HOLMES W ALE KINO+
Święta w ale kino+
7. Festiwal Filmy Świata - dla pasjonatów kina - ale kino+
KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA
CYKL „KINO POLITYCZNE” W LISTOPADZIE W ALE KINO!
Luther
CAMILLA LÄCKBERG
„Wampiryczny glamour” - wieczór specjalny w ale kino+
KINO MÓWI: ONI
INSPEKTOR IRENE HUSS
KINO MÓWI: IV WŁADZA
KOBIECY WEEKEND
WALLANDER
ZWYCIĘZCA MFF LOCARNO na 7. edycji festiwalu FILMY ŚWIATA ALE KINO!
Western z gwiazdą w ale kino!
SERIAL „KOLUMBOWIE” W ALE KINO!
KONKURS | KOMISARZ WINTER
WIECZÓR Z NICOLE KIDMAN
KOMISARZ WINTER
KINO MÓWI: CZYTAJ!
„DETEKTYW MURDOCH” NA WARSZAWSKIEJ PRADZE!
Złota Palma 2010 w ale kino!
BATMANY W ALE KINO!
Sherlock Holmes - O serialu
DYREKTORZY Z TAMTYCH LAT
PANNA MARPLE - O SERIALU
TRYLOGIA „JURASSIC PARK” W ALE KINO!
ALE KINO! NA „PRZYLĄDKU STRACHU”
Straszne poniedziałki w lipcu w ale kino! ‎
DWA RAZY WIĘCEJ „WALLANDERA” W ALE KINO!
PRAWDZIWA HISTORIA
Filmy Queer - wieczór z kontrowersyjnym kinem - ale kino+
LAUREACI MFF W BERLINIE
WIECZÓR Z HEATHEM LEDGEREM W ALE KINO!
WIECZÓR Z IDOLEM W ALE KINO!
SYLWESTER Z MUSICALAMI W ALE KINO!
ALE KINO! NOMINOWANE DO TELEKAMERY
DRUGI SEZON SZWEDZKIEGO SERIALU „WALLANDER”
KENNETH BRANGH JAKO WALLANDER
5 Festiwal Filmy Świata Ale Kino!
HALLOWEEN W ALE KINO!
WIECZÓR Z KATE WINSLET
WIECZÓR WENECKI
WIECZÓR Z RUSSELEM CROWE'EM
WIECZÓR Z CLIVE'EM OWENEM
WIECZÓR Z TOMEM CRUISE’EM
FESTIWAL ERA NOWE HORYZONTY
FILMY HALA HARTLEYA
ZŁOTY NIEDŹWIEDŹ NA FESTIWALU FILMY ŚWIATA ALE KINO!
BERTRAND BLIER
NAJLEPSZE Z NAJKRÓTSZYCH
FILMY NOWELOWE
FILMY NOWELOWE