Ale kino+
Kino Mówi: Wojowniczki
Ale kino+

KINO MÓWI

TAJEMNICE DOBREGO KINA. KINO MÓWI

TYLKO DLA DOROSŁYCH!
W PAŹDZIERNIKU W ALE KINO+ KINO MÓWI: SZTUKA KOCHANIA

W październiku ale kino+ zaprasza na cykl "KINO MÓWI: SZTUKA KOCHANIA", a w nim cztery filmy, które w odważnej i przewrotnej formie podejmują temat erotyki i seksu. Premiery w czwartkowe wieczory od 4 do 25 października.

Walory filmów doceniły największe europejskie (i nie tylko) festiwale oraz Amerykańska Akademia Filmowa. Belgijska "Głowa byka" Michaela R. Roskama konkurowała w 2012 roku w oscarowych zmaganiach z filmem Agnieszki Holland "W ciemności". Do Oscara nominowany był też "Boski" Paola Sorentina, zdobywca Nagrody Jury w Cannes i Europejskiej Nagrody Filmowej dla odtwórcy głównej roli Toniego Servillo. Kontrowersyjny "Michael" Markusa Schleinzera został laureatem festiwalu w Dublinie i startował w wyścigu po canneńską Złotą Palmę, a norweski "Happy, Happy" Anne Sewitsky podbił krytyków i publiczność w Sundance, gdzie zdobył najwyższy laur dla filmu zagranicznego.

Wrześniowym cyklem "KINO MÓWI: Sztuka kochania" ale kino+ prowokuje do pytań. Czy po rewolucji obyczajowej lat 60. i wyzwolonych latach 80. kino potrafi jeszcze mówić o seksie w sposób ekscytujący? Czy nauczyło się przedstawiać temat bez ogródek, nie zachłystując się jednocześnie tanią sensacją? Cztery głośne filmy składające się na cykl prezentują intrygujące spojrzenia na sferę erotyki i seksu w kinie najnowszym – od lat 90. do dziś. Począwszy od oszałamiającego orientalną zmysłowością francuskiego "Kochanka", doświadczonego filmowca Jean-Jacquesa Annauda i okraszonego perwersyjnym humorem "Zwiąż mnie!", hiszpańskiego mistrza Pedro Almodóvara. Przez oparte na rodzinnej psychodramie "Przemiany", lubiącego eksperymenty polskiego reżysera - Łukasza Barczyka. Aż po śmiałe, tchnące młodzieńczą świeżością "Wyśnione miłości" Kanadyjczyka Xaviera Dolana, które były sensacją festiwalu w Cannes w 2011 roku.

Premierowe emisje cyklu "KINO MÓWI:SZTUKA KOCHANIA" w czwartki od 4 do 25 października. Filmy poprzedzą dyskusje w studiu ale kino+, prowadzone m.in. przez Jakuba Duszyńskiego. Wśród gości m.in. pisarka Manuela Gretkowska i krytyk filmowy Janusz Wróblewski.

KINO MÓWI: SZTUKA KOCHANIA:
"Kochanek" – czwartek 04 października, godz. 22.05
"Zwiąż mnie" – czwartek 11 października, godz. 22.05
"Przemiany" – czwartek 18 października, godz. 20.10
"Wyśnione miłości" - czwartek 25 października, godz. 20.10




O FILMACH


Cykl otworzy głośny "Kochanek" Jean-Jacquesa Annauda, na podstawie autobiograficznej, uhonorowanej nagrodą Goncourtów powieści Marguerite Duras. Film powstał w 1992 roku, a jego akcja toczy się w Indochinach, na przełomie lat 20. i 30. Jest to historia namiętnego romansu 15-letniej Francuzki ze zubożałej rodziny kolonialistów i 30-letniego bogatego Chińczyka. Chociaż kontekst społeczny odciska silne piętno na tym związku, nie jest w stanie przyćmić zmysłowej atmosfery nieistniejącego już świata kolonii francuskich. Premierze towarzyszyły kontrowersje wywołane plotką, jakoby na planie naprawdę dochodziło między aktorami do seksualnego zbliżenia (Jane Marsh miała wtedy ledwie 17 lat). Świadczy to nie tylko o sprytnym marketingu, ale też o dużej sile scen erotycznych filmu.
PREMIERA: czwartek 04 października, godz. 22.05

"Zwiąż mnie!" Pedro Almodóvara przeniesie widzów do Hiszpanii początku lat 90. Bohaterem tej pikantnej i przewrotnej komedii jest były pacjent szpitala psychiatrycznego (Antonio Banderas), który postanawia zacząć nowe życie u boku gwiazdki porno i dawnej kochanki (Victoria Abril). Gdy zostaje odrzucony, sprawy wymykają się spod kontroli i zaczyna więzić kobietę w jej własnym mieszkaniu, co wywołuje lawinę zaskakujących, ocierających się o perwersję i groteskę zdarzeń. Film stanowi zamknięcie wczesnego, bardzo odważnego okresu twórczości Almodóvara, będąc kwintesencją tego, co w nadchodzących latach miało mu przynieść wielki sukces. Powszechnie potępiane "dziwactwa", także niestandardowe zachowania seksualne, u hiszpańskiego twórcy zostają pokazane z pełną akceptacją, a wręcz uświęcone. Brawurowe "Zwiąż mnie!" pokazuje, że nic nie jest tak proste, jak się wydaje - zakładnik może sprawować władzę nad porywaczem, a przemoc bywa aktem najczystszej, niewinnej miłości.
PREMIERA: czwartek 11 października, godz. 22.05

"Przemiany" są jednym z niewielu udanych podejść do kwestii erotyki we współczesnym kinie polskim. Film Łukasza Barczyka opowiada o rodzinnym domu pełnym tajemnic i zakłamań. W życie mieszkających tu trzech sióstr wkracza mężczyzna, który zaburza wątłą równowagę tego świata samotnych kobiet. Przerwanie milczenia w sprawach intymnych, jest tylko początkiem rewolucyjnych zmian w życiu bohaterów, granych przez Maję Ostaszewską i Jacka Poniedziałka. Temat znajduje odbicie w jakości scen erotycznych filmu – jednych z najodważniejszych i najbardziej naturalnych w rodzimym kinie ostatnich lat.
PREMIERA: czwartek 18 października, godz. 20.10

Całkowicie nieobciążone wstydem i kulturowym tabu wydają się "Wyśnione miłości" Xaviera Dolana, przedstawiciela najmłodszej generacji filmowców. Energetyczny, ekstatyczny i dowcipny film młodego Kanadyjczyka (w chwili realizacji miał tylko 21 lat!) był w zeszłym roku rewelacją kilku ważnych festiwali, zwracając uwagę świeżością języka, a jednocześnie zaskakującą dojrzałością. To opowieść o erotycznym trójkącie pozbawiona posmaku sensacyjności. Mająca w sobie za to wiele z dziecięcej gry – niewinnej, okrutnej i boleśnie naznaczonej niespełnieniem. Bohaterowie Dolana to para przyjaciół (on i ona), którzy zakochują się jednocześnie w tym samym mężczyźnie i zaczynają rywalizować o jego względy. U Dolana erotyka nie jest "mięsna" i cielesna, wypełniające ekran uwodzicielskie obrazy oddają stan zadurzenia, w którym obiektem westchnień staje się nie tylko ukochana osoba, ale cały świat.
PREMIERA: czwartek 25 października, godz. 20.10

KINO MÓWI - PROGRAMY



KINO MÓWI - ARCHIWUM

KINO MÓWI: ZAGUBIENI
KINO MÓWI: DUMA
KINO MÓWI: STAROŚĆ
KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W SIERPNIU
KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W LIPCU
KINO MÓWI: DYLEMATY
KINO MÓWI: TWÓRCY
KINO MÓWI: SAMOTNOŚĆ
KINO MÓWI: ROMANS
KINO MÓWI: SPOŁECZEŃSTWO
KINO MÓWI: KŁAMSTWO
KINO MÓWI: ILUZJE
KINO MÓWI: MŁODZI
KINO MÓWI: HORROR
KINO MÓWI: POLITYKA
KINO MÓWI: NAMIĘTNOŚCI
KINO MÓWI: NOWE HORYZONTY
KINO MÓWI: WOJOWNICY
KINO MÓWI: ŚWIAT W CANNES
KINO MÓWI: ROMANS Z SZEKSPIREM
KINO MÓWI: PRAWO I PORZĄDEK
KINO MÓWI: OSCAR
KINO MÓWI: TABU
KINO MÓWI: NIEWINNI
KINO MÓWI: ZEMSTA
KINO MÓWI: OFIARY WOJNY
KINO MÓWI: SERIALE
KINO MÓWI: HISTORIA
KINO MÓWI: LIPIEC
KINO MÓWI: NIEDOJRZALI
KINO MÓWI: DZIECI
KINO MÓWI: RODZICE
KINO MÓWI: SUPERMENKI
KINO MÓWI: OPERATORZY
KINO MÓWI: OBSESJE
KINO MÓWI: REBELIANCI
KINO MÓWI: MISTRZOWIE
KINO MÓWI: KOBIETA
KINO MÓWI: CZYTAMY
Kino Mowi: Izrael
KINO MÓWI: CANNES
KINO MÓWI: MIŁOŚĆ I POLITYKA
KINO MÓWI: Kobiety Oscara
KINO MÓWI: BERLINALE
KINO MÓWI: AUTOR W STYCZNIU W ALE KINO+
KINO MÓWI: AUTOR W GRUDNIU W ALE KINO+
KINO MÓWI: KUSZENIE
KINO MÓWI: NIEMORALNI
KINO MÓWI: E-MŁODOŚĆ
KINO MÓWI: AZJA
KINO MÓWI W LIPCU
KINO MÓWI: PRZEMOC
KINO MÓWI: INTYMNOŚĆ
KINO MÓWI: OBLICZA WOJNY
KINO MÓWI: MIASTA
KINO MÓWI W LUTYM
KINO MÓWI: KOMIKS
KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA
KINO MÓWI: SZTUKA KOCHANIA
KINO MÓWI: EUROPA
KINO MÓWI W SIERPNIU
KINO MÓWI: LGBT
KINO MÓWI W CZERWCU
KINO MÓWI: CANNES
KINO MÓWI: AKTOR
KINO MÓWI: KOCHAM
KINO MÓWI: KLASA ŚREDNIA
KINO MÓWI: AUTOR
KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA
KINO MÓWI: ONI
KINO MÓWI: IV WŁADZA
KINO MÓWI: CZYTAJ!
KINO MÓWI: LGBT
KINO MÓWI: KONFLIKTY
KINO MÓWI: GENDER
KINO MÓWI: INNY ŚWIAT
KINO MÓWI: KUBRICK 2011
KINO MÓWI: KOCHAM
KINO MÓWI: SYSTEMY
KINO MÓWI: POD PRESJĄ
KINO MÓWI: 9 dolarów 99 centów
KINO MÓWI: Dzieci Quentina Tarantino
KINO MÓWI: TYLKO INSTYNKT
KINO MÓWI: The Company
KINO MÓWI: Palindromy
KINO MÓWI: Czeski sen
KINO MÓWI: MARTWA NATURA
KINO MÓWI: LALKI