Ale kino+
Mystery Road
Ale kino+

KINO MÓWI

Kino Mówi: Wyparcie

Kino Mówi: Wyparcie

Czego się wstydzimy i od czego uciekamy? Odpowiedzi w cyklu "Kino Mówi: Wyparcie" w Ale kino+.

We wrześniu w cyklu "Kino Mówi: Wyparcie" na antenie Ale kino+ zaprezentowane zostaną cztery filmy zmuszające do refleksji nad najgłębszymi lękami. Na antenie: głośny thriller "Musimy porozmawiać o Kevinie" ("We Need to Talk About Kevin"), debiut obiecującego Kantemira Balagova "Bliskość" ("Tesnota"), prezentowany w Konkursie Głównym na Festiwalu Filmowym w Cannes "Peterson" ("Peterson") Jima Jarmuscha oraz "Nowa dziewczyna" ("Une nouvelle amie") w reżyserii gwiazdy francuskiego kina François’a Ozona. Filmy z cyklu "Kino Mówi: Wyparcie" we wrześniowe czwartki o godz. 20:10 w Ale kino+.

Musimy porozmawiać o Kevinie

Musimy porozmawiać o Kevinie

Musimy porozmawiać o Kevinie

Musimy porozmawiać o Kevinie

Bliskość

Bliskość

Bliskość

Bliskość

Peterson

Peterson

Peterson

Peterson

Nowa dziewczyna

Nowa dziewczyna

Musimy porozmawiać o Kevinie

Antenowy cykl w Ale kino+ rozpocznie prowokacyjny thriller "Musimy porozmawiać o Kevinie" ("We Need to Talk About Kevin"), oparty na głośnej powieści Lionel Shriver pod tym samym tytułem. W rolach głównych ulubieńcy publiczności kina niezależnego – magnetyczna Tilda Swinton ("Tylko kochankowie przeżyją", "Nienasyceni") oraz Ezra Miller ("Charlie"), któremu udział w projekcie przyniósł uznanie krytyków i rozpoznawalność.

"Musimy porozmawiać o Kevinie" skłania do przemyśleń nad ludzką kondycją, dyskusji o psychologicznych przyczynach rodzącego się zła oraz sposobach na jego zwalczanie.

MARTA OSSOWSKA, OKIEM KRYTYKA

Po urodzeniu syna, Eva (Tilda Swinton) rezygnuje z dalszej kariery i postanawia całkowicie poświęcić się dziecku. Mały Kevin (Ezra Miller) ujawnia jednak niepokojące pokłady agresji i wewnętrznego mroku, wystawiając swą matkę na coraz okrutniejsze próby. Rozpacz kobiety sprawia mu satysfakcję i pozwala tryumfować. Zachęcony efektami swych sadystycznych czynów Kevin posunie się dalej, niż Eva mogłaby się spodziewać...

Premiera: czwartek, 6 września, 20:10

Musimy porozmawiać o Kevinie

Musimy porozmawiać o Kevinie

Kevin jest synem Evy (Tilda Swinton) i Franklina (John C. Reilly), który od pierwszych dni życia wystawia cierpliwość matki na najcięższe próby. Jako niemowlę jest nadpobudliwy i płaczliwy. Jako przedszkolak (Rock Duer) - złośliwy i niegrzeczny....

Emisja: czwartek, 6 września.

Bliskość

Tydzień później widzowie zobaczą debiut fabularny Kantemira Balogova "Bliskość" ("Tesnota"), nad którym artystyczną opiekę sprawował znakomity reżyser Aleksander Sokurow ("Faust", "Frankofonia"). Za swoje pierwsze pełnometrażowe dzieło został uhonorowany Nagrodą Międzynarodowej Federacji Krytyki Filmowej (FIPRESCI) w Cannes.

Kręcony w konwencji twardego realizmu dramat psychologiczny stawia wiele ciekawych pytań natury etycznej, dodatkowo komplikujących się ze względu na kontekst rasowo-religijnych uprzedzeń. (...) Problem poświęcenia, lojalności, więzów krwi, tożsamości, ceny, jaką się płaci za wierność sobie, bliskim i swoim wyborom emocjonalnym – wszystko to zostaje gwałtownie wymieszane i poddane tragicznemu sprawdzianowi.

JANUSZ WRÓBLEWSKI, POLITYKA

Akcja filmu toczy się pod koniec lat 90. w Nalczyku - małym rosyjskim mieście. Młody Żyd nie wraca do domu na noc. Następnego ranka jego ojciec, właściciel warsztatu samochodowego, otrzymuje list od porywaczy z żądaniem okupu. Reakcja żydowskiej społeczności rozczarowuje odchodzącą od zmysłów rodzinę. Zdesperowana siostra porwanego, niepokorna Ilana (Daria Zhovner), przeciwstawia się rządzącym lokalną społecznością prawom i gotowa jest ponieść najwyższą cenę, aby ocalić brata.

Premiera: czwartek, 13 września, 20:10

Bliskość

Bliskość

Pełnometrażowy debiut fabularny ucznia Aleksandra Sokurowa uznany za objawienie w Cannes. Akcja filmu częściowo opartego na prawdziwych zdarzeniach rozgrywa się w rosyjskim Nalczyku pod koniec lat 90. Porwanie młodej żydowskiej pary doprowadza do...

Emisja: wtorek, 2 października, godz. 23:40.

Peterson

Kolejnym filmem z cyklu jest komediodramat "Peterson" ("Peterson") w reżyserii ekscentrycznego Amerykanina Jima Jarmuscha ("Inaczej niż w raju", "Truposz", "Nieustające wakacje"). Produkcja była prezentowana w Konkursie Głównym na Festiwalu Filmowym w Cannes, gdzie została okrzyknięta przez krytyków przełomowym powrotem reżysera po mniej płodnych latach i kwintesencją jego charakterystycznego, autorskiego kina.

"Paterson" jest filmem o tworzeniu, które jest wartością samą dla siebie, jako praca umysłu, rodzaj medytacji. I jest to film o Ameryce - kraju poetów. O poczuciu wspólnoty, które ma Paterson, gdy otwiera tom wierszy Williama Carlosa Williamsa, bo wie, że był on kiedyś w miasteczku Paterson ordynatorem szpitala. Z Japończykiem mówi o Franku O'Harze. Z przypadkiem spotkaną 12-letnią poetką - o Emily Dickinson.

TADEUSZ SOBOLEWSKI, GAZETA WYBORCZA

Peterson (Adam Driver) jest kierowcą autobusu, a po godzinach pracy także poetą-amatorem. Poukładane, przewidywalne życie nie dostarcza mu powodów do narzekania i gwarantuje harmonię. Mężczyzna czerpie satysfakcję z codziennej rutyny - porannego buziaka od pozytywnie zwariowanej żony Laury (Golshifteh Farahani), spacerów z psem i spotkań z grupą zaprzyjaźnionych ekscentryków. W wyniku komicznego zbiegu okoliczności stoicki spokój Petersona zostaje jednak przerwany.

Premiera: czwartek, 20 września, 20:10

Paterson

Paterson

Kameralna produkcja, która jest jednocześnie kwintesencją kina Jima Jarmuscha. Pełna humoru opowieść o tym, że życie jest poezją i każdy, na swój sposób, może odnaleźć szczęście. Produkcja prezentowana była w konkursie głównym MFF w Cannes 2016 i...

Emisja: wtorek, 2 października, godz. 17:45.

Nowa dziewczyna

Cykl zakończy jeden z najbardziej nietuzinkowych obrazów François’a Ozona, którego ostatni film, "Podwójny kochanek", wywołał pełne ekscytacji dyskusje wśród wielbicieli francuskiego kina. "Nowa dziewczyna" ("Une Nouvelle Amie") podejmuje zagmatwane problemy radzenia sobie z żałobą najbliższych i zachowania jednocześnie własnego życia.

Film Francuza ma wiele warstw i wnikliwemu widzowi dużą przyjemność sprawi ich odrywanie i docieranie do sedna. Reżyser rozrzuca przy tym wiele tropów w ten sposób, że łatwo się w nim pogubić – każdy nowy element jest w stanie przekreślić całą dotychczasową interpretację. (...) Wydaje się, że to właśnie ta nieokreśloność i wieloznaczność jest tym, co przyciąga do jego filmów i zachęca do ponownego seansu.

ALICJA HERMANOWICZ, OKIEM KRYTYKA

Claire (Anaïs Demoustier) i Laura (Isild Le Besco) od dzieciństwa są najlepszymi przyjaciółkami, które dzielą ze sobą każdy najważniejszy moment życia. Sytuacja zmienia się, gdy Laura zapada na ciężką, szybko postępującą chorobę i po krótkim czasie umiera. Żałoba osamotnionej Claire zbliża ją do owdowiałego męża zmarłej przyjaciółki (Romain Duris). Kobieta nie przypuszcza jednak, że mężczyzna skrywa przed światem mroczny sekret.

Premiera: czwartek, 27 września, 20:10

Nowa dziewczyna

Nowa dziewczyna

Claire i Laura są nierozłączonymi przyjaciółkami od wczesnego dzieciństwa. Dzielą ze sobą każdy najważniejszy moment życia aż do chwili, gdy Laura zapada na ciężką, szybko postępującą chorobę i po krótkim czasie umiera.

Emisja: czwartek, 27 września, godz. 20:10.

KINO MÓWI - PROGRAMY



KINO MÓWI - ARCHIWUM

Kino Mówi: Niezniszczalne. Siła jest kobietą.
Kino Mówi: W rodzinie, czyli różne definicje miłości w Ale kino+
Kino Mówi: Alegoria. Filmy o wielu znaczeniach w cyklu Ale kino+
„High-Rise”, „Neon Demon” i „Zombie express” w majowym cyklu „Kino Mówi: Legenda”
Kino Mówi: Norma
Kino Mówi: Opętanie w marcu
Kino Mówi: Uciekinierzy
KINO MÓWI: WOJOWNICZKI
KINO MÓWI: NADZIEJA
KINO MÓWI: ZAGUBIENI
KINO MÓWI: DUMA
KINO MÓWI: STAROŚĆ
KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W SIERPNIU
KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W LIPCU
KINO MÓWI: DYLEMATY
KINO MÓWI: TWÓRCY
KINO MÓWI: SAMOTNOŚĆ
KINO MÓWI: ROMANS
KINO MÓWI: SPOŁECZEŃSTWO
KINO MÓWI: KŁAMSTWO
KINO MÓWI: ILUZJE
KINO MÓWI: MŁODZI
KINO MÓWI: HORROR
KINO MÓWI: POLITYKA
KINO MÓWI: NAMIĘTNOŚCI
KINO MÓWI: NOWE HORYZONTY
KINO MÓWI: WOJOWNICY
KINO MÓWI: ŚWIAT W CANNES
KINO MÓWI: ROMANS Z SZEKSPIREM
KINO MÓWI: PRAWO I PORZĄDEK
KINO MÓWI: OSCAR
KINO MÓWI: TABU
KINO MÓWI: NIEWINNI
KINO MÓWI: ZEMSTA
KINO MÓWI: OFIARY WOJNY
KINO MÓWI: SERIALE
KINO MÓWI: HISTORIA
KINO MÓWI: LIPIEC
KINO MÓWI: NIEDOJRZALI
KINO MÓWI: DZIECI
KINO MÓWI: RODZICE
KINO MÓWI: SUPERMENKI
KINO MÓWI: OPERATORZY
KINO MÓWI: OBSESJE
KINO MÓWI: REBELIANCI
KINO MÓWI: MISTRZOWIE
KINO MÓWI: KOBIETA
KINO MÓWI: CZYTAMY
Kino Mowi: Izrael
KINO MÓWI: CANNES
KINO MÓWI: MIŁOŚĆ I POLITYKA
KINO MÓWI: Kobiety Oscara
KINO MÓWI: BERLINALE
KINO MÓWI: AUTOR W STYCZNIU W ALE KINO+
KINO MÓWI: AUTOR W GRUDNIU W ALE KINO+
KINO MÓWI: KUSZENIE
KINO MÓWI: NIEMORALNI
KINO MÓWI: E-MŁODOŚĆ
KINO MÓWI: AZJA
KINO MÓWI W LIPCU
KINO MÓWI: PRZEMOC
KINO MÓWI: INTYMNOŚĆ
KINO MÓWI: OBLICZA WOJNY
KINO MÓWI: MIASTA
KINO MÓWI W LUTYM
KINO MÓWI: KOMIKS
KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA
KINO MÓWI: SZTUKA KOCHANIA
KINO MÓWI: EUROPA
KINO MÓWI W SIERPNIU
KINO MÓWI: LGBT
KINO MÓWI W CZERWCU
KINO MÓWI: CANNES
KINO MÓWI: AKTOR
KINO MÓWI: KOCHAM
KINO MÓWI: KLASA ŚREDNIA
KINO MÓWI: AUTOR
KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA
KINO MÓWI: ONI
KINO MÓWI: IV WŁADZA
KINO MÓWI: CZYTAJ!
KINO MÓWI: LGBT
KINO MÓWI: KONFLIKTY
KINO MÓWI: GENDER
KINO MÓWI: INNY ŚWIAT
KINO MÓWI: KUBRICK 2011
KINO MÓWI: KOCHAM
KINO MÓWI: SYSTEMY
KINO MÓWI: POD PRESJĄ
KINO MÓWI: 9 dolarów 99 centów
KINO MÓWI: Dzieci Quentina Tarantino
KINO MÓWI: TYLKO INSTYNKT
KINO MÓWI: The Company
KINO MÓWI: Palindromy
KINO MÓWI: Czeski sen
KINO MÓWI: MARTWA NATURA
KINO MÓWI: LALKI