Ale kino+
Kino Mówi: Ekonomia
Ale kino+

KINO MÓWI

Kino Mówi: Ekonomia

Kino Mówi: Ekonomia

Jak wysoka jest cena sukcesu i szczęścia? Odpowiedzi w cyklu "Kino Mówi: Ekonomia" w październiku w Ale kino+

Wszystko, czego pragniemy w życiu ma swoją cenę. Doskonale rozumieją to filmowcy i w swych dziełach stawiają pytania o koszty, które ponosi człowiek, stąpając po drodze prowadzącej do osiągnięcia założonych celów. W październiku w cyklu "Kino Mówi: Ekonomia" zaprezentowane zostaną filmy badające ludzką gospodarkę emocjonalną. Na antenie: nagrodzony Złotą Palmą na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes dramat "Ja, Daniel Blake" ("I, Daniel Blake"), sentymentalna podróż do Czechosłowacji w filmie "Nauczycielka" ("Ucitelka"), nominowana do Oscara® przewrotna tragikomedia "Toni Erdmann" ("Toni Erdmann") oraz poruszające studium gasnącego uczucia w obrazie "Inwestycja w małżeństwo" ("L'économie du couple"). Filmy z cyklu "Kino Mówi: Ekonomia" w czwartki od 4 do 25 października, o godz. 20:10 w Ale Kino+.

Ja, Daniel Blake

Ja, Daniel Blake

Ja, Daniel Blake

Nauczycielka

Toni Erdmann

Toni Erdmann

Inwestycja w małżeństwo

Inwestycja w małżeństwo

Ja, Daniel Blake

Antenowy cykl w Ale kino+ rozpocznie dramat "Ja, Daniel Blake" ("I, Daniel Blake"). Film w reżyserii Kena Loacha został nagrodzony Złotą Palmą na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes oraz Nagrodą Brytyjskiej Akademii Sztuk Filmowych i Telewizyjnych dla najlepszego filmu.

Ludzie pokochają film Loacha, jestem tego pewien. Dlaczego? Bo wszyscy, mniej lub bardziej, przechodziliśmy przez nonsensy, których na naszych oczach doświadcza główny bohater.

MIŁOSZ DREWNIAK, FILM.ORG.PL

Daniel Blake (Dave Johns) wciąż dochodzi do zdrowia po niedawnym ataku serca. Aby dalej funkcjonować w społeczeństwie, stolarz potrzebuje wsparcia ze strony państwa. Uzyskanie podstawowych świadczeń okazuje się jednak nadzwyczajnie trudne. Podczas gdy Daniel zmaga się z bezduszną, biurokratyczną machiną, napotyka na swej drodze Katie (Hayley Squires) – samotną matkę z dwójką dzieci. Postanawia pomóc stanąć jej na nogi. Daniel i Katie przeżyją razem chwile pełne wzruszeń, rozpaczy i codziennego humoru, aby ostatecznie na nowo odnaleźć radość życia i prawdziwą przyjaźń.

Premiera: czwartek, 4 października, 20:10

Ja, Daniel Blake

Ja, Daniel Blake

Najnowszy film Kena Loacha ("Wiatr buszujący w jęczmieniu", "Whisky dla aniołów") nagrodzony w 2016 r. Złotą Palmą na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes. Historia 59-letniego stolarza, który po przeżyciu groźnego ataku serca rozpoczyna walkę...

Emisja: czwartek, 4 października.

Nauczycielka

Tydzień później widzowie zobaczą "Nauczycielkę" ("Ucitelka") – najnowszy film jednego z najbardziej cenionych czeskich reżyserów młodego pokolenia, Jana Hřebejka ("Musimy sobie pomagać", "Na złamanie karku").

Zgrabny portret komunistycznej rzeczywistości oraz obraz społeczeństwa lat 80. XX wieku. Reżyser meandruje pomiędzy wątkami, by opowiedzieć uniwersalną historię o samotności w tłumie i niewychylaniu się przed szereg.

SONIA LE PAPE, FILMOSFERA

Akcja filmu rozgrywa się w latach 80. w Bratysławie. Przybycie nowej nauczycielki, pani Drazděchovej (Zuzana Mauréry), wywołuje wielkie poruszenie wśród uczniów i rodziców miejskiej szkoły. Oburzenie wzbudza niestosowne zachowanie belferki oraz podejrzenie, że mogła mieć coś wspólnego z próbą samobójczą jednego z chłopców. Zaniepokojony atmosferą na szkolnych korytarzach dyrektor prosi rodziców, aby podpisali petycję za usunięciem Drazděchovej ze szkoły. Jej konotacje w strukturach Partii Komunistycznej sprawiają jednak, że kobieta zdaje się być nietykalna.

Premiera: czwartek, 11 października, 20:10

Nauczycielka

Nauczycielka

Film Jana Hřebejka, reżysera "Czeskiego błędu" oraz "Musimy sobie pomagać". Produkcja stawia mocne pytanie o granice oportunizmu.

Emisja: środa, 31 października, godz. 18:15.

Toni Erdmann

Kolejną propozycją jest obśmiewający korporacyjne złudzenia komediodramat "Toni Erdmann" ("Toni Erdmann") w reżyserii Maren Ade. Film został wyróżniony nagrodą Independent Spirit na festiwalu Film Independent oraz nominowany do Oscara® w kategorii Najlepszy film nieanglojęzyczny.

Archaiczna hipisowska pochwała życia zderzona z pędem korporacyjnej lokomotywy - Ade z filmową werwą powiedziała tutaj o zagubionych w czasie relacjach naprawdę dużo. [...] To niezwykle aktualna opowieść, łącząca w sobie szeroki zakres socjologicznych rozważań z przepełnioną emocjami historią ojca, który chce sprawić, żeby jego córka na chwilę wyhamowała i po prostu się uśmiechnęła

RADOSŁAW PISULA, FILM.ORG.PL

Winfried (Peter Simonischek) rzadko widuje swoją wiecznie zapracowaną córkę Ines (Sandra Hüller) – ambitną trzydziestoparolatkę, która usiłuje zaznaczyć swoje miejsce w korporacyjnym świecie. Zmartwiony pracoholizmem Ines, Winfred składa jej niezapowiedzianą wizytę w Bukareszcie, gdzie kobieta zajmuje odpowiedzialne stanowisko w międzynarodowej firmie. Mężczyzna szybko zauważa, jak wyniszczone psychicznie jest jego dziecko. Postanawia wyrwać córkę z biznesowej rutyny przy pomocy swojego nieokiełznanego alter ego – Toniego Edmanna. Przebrany w kiczowaty garnitur, dziwaczną perukę i ze sztuczną szczęką, Toni wkrada się do kręgu biznesowej elity stolicy Rumunii, obnażając jej absurdy i patologie.

Premiera: czwartek, 18 października, 20:10

Toni Erdmann

Toni Erdmann

Przewrotna tragikomedia ukazująca skomplikowaną relację ojca z dorosłą córką i niebezpieczeństwa czyhające na ambitne kobiety próbujące zaznaczyć swoje miejsce w korpo-świecie. Film wyróżniony nagrodą Independent Spirit na festiwalu Film Independent...

Emisja: wtorek, 30 października, godz. 22:00.

Inwestycja w małżeństwo

Cykl opowiadający o emocjonalnych i materialnych kosztach, które człowiek ponosi za swoje błędy, zamknie melodramat Joachima Lafosse’a "Inwestycja w małżeństwo" ("L'économie du couple"). Gdy po piętnastu latach związku Marie i Boris dochodzą do wniosku, że nie potrafią dłużej wspólnie żyć, stają przed wyzwaniem podziału majątku.

Rozgrywająca się na naszych oczach rodzinna psychodrama złożona jest z pojedynczych gestów, pełnych rezygnacji spojrzeń, sprawiających przykrość słów. Widać, że ta dwójka - fantastycznie odegrana przez Berenice Bejo i Cedrika Kahna - zna się na tyle dobrze, że doskonale wie, jak trafić w swój czuły punkt.

JAKUB ARMATA, STOPKLATKA

Widzowie poznają Marie (Bérénice Bejo) i Borisa (Cédric Kahn) w chwili, gdy małżeństwo najlepszy czas ma już za sobą. Rozwód jest nieuchronnym następstwem ich ciągłych nieporozumień. Jedynym powodem, dla którego tych dwoje wciąż mieszka pod jednym dachem, nie jest wcale dobro dzieci, bliźniaczek Jade i Margaux, a fakt, że mężczyzny nie stać na wynajem własnego mieszkania. Co więcej, żąda od Marie, by go spłaciła, choć nie miał żadnego wkładu w zakup wspólnej nieruchomości. W kłótniach byłych kochanków występuje coraz mniej racjonalnych argumentów, zastąpionych przez emocjonalne przepychanki.

Premiera: czwartek, 25 października, 20:10

Inwestycja w małżeństwo

Inwestycja w małżeństwo

Po piętnastu latach małżeństwa Marie i Boris, para z dwójką dzieci, dochodzą do wniosku, że nie potrafią dłużej wspólnie żyć. Zanim jednak Boris znajdzie nowe miejsce do zamieszkania, eks-małżonkowie muszą się znosić i dojść do porozumienia w sprawie...

Emisja: czwartek, 25 października, godz. 20:10.

KINO MÓWI - PROGRAMY



KINO MÓWI - ARCHIWUM

Kino Mówi: Wyparcie
Kino Mówi: Niezniszczalne. Siła jest kobietą.
Kino Mówi: W rodzinie, czyli różne definicje miłości w Ale kino+
Kino Mówi: Alegoria. Filmy o wielu znaczeniach w cyklu Ale kino+
„High-Rise”, „Neon Demon” i „Zombie express” w majowym cyklu „Kino Mówi: Legenda”
Kino Mówi: Norma
Kino Mówi: Opętanie w marcu
Kino Mówi: Uciekinierzy
KINO MÓWI: WOJOWNICZKI
KINO MÓWI: NADZIEJA
KINO MÓWI: ZAGUBIENI
KINO MÓWI: DUMA
KINO MÓWI: STAROŚĆ
KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W SIERPNIU
KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W LIPCU
KINO MÓWI: DYLEMATY
KINO MÓWI: TWÓRCY
KINO MÓWI: SAMOTNOŚĆ
KINO MÓWI: ROMANS
KINO MÓWI: SPOŁECZEŃSTWO
KINO MÓWI: KŁAMSTWO
KINO MÓWI: ILUZJE
KINO MÓWI: MŁODZI
KINO MÓWI: HORROR
KINO MÓWI: POLITYKA
KINO MÓWI: NAMIĘTNOŚCI
KINO MÓWI: NOWE HORYZONTY
KINO MÓWI: WOJOWNICY
KINO MÓWI: ŚWIAT W CANNES
KINO MÓWI: ROMANS Z SZEKSPIREM
KINO MÓWI: PRAWO I PORZĄDEK
KINO MÓWI: OSCAR
KINO MÓWI: TABU
KINO MÓWI: NIEWINNI
KINO MÓWI: ZEMSTA
KINO MÓWI: OFIARY WOJNY
KINO MÓWI: SERIALE
KINO MÓWI: HISTORIA
KINO MÓWI: LIPIEC
KINO MÓWI: NIEDOJRZALI
KINO MÓWI: DZIECI
KINO MÓWI: RODZICE
KINO MÓWI: SUPERMENKI
KINO MÓWI: OPERATORZY
KINO MÓWI: OBSESJE
KINO MÓWI: REBELIANCI
KINO MÓWI: MISTRZOWIE
KINO MÓWI: KOBIETA
KINO MÓWI: CZYTAMY
Kino Mowi: Izrael
KINO MÓWI: CANNES
KINO MÓWI: MIŁOŚĆ I POLITYKA
KINO MÓWI: Kobiety Oscara
KINO MÓWI: BERLINALE
KINO MÓWI: AUTOR W STYCZNIU W ALE KINO+
KINO MÓWI: AUTOR W GRUDNIU W ALE KINO+
KINO MÓWI: KUSZENIE
KINO MÓWI: NIEMORALNI
KINO MÓWI: E-MŁODOŚĆ
KINO MÓWI: AZJA
KINO MÓWI W LIPCU
KINO MÓWI: PRZEMOC
KINO MÓWI: INTYMNOŚĆ
KINO MÓWI: OBLICZA WOJNY
KINO MÓWI: MIASTA
KINO MÓWI W LUTYM
KINO MÓWI: KOMIKS
KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA
KINO MÓWI: SZTUKA KOCHANIA
KINO MÓWI: EUROPA
KINO MÓWI W SIERPNIU
KINO MÓWI: LGBT
KINO MÓWI W CZERWCU
KINO MÓWI: CANNES
KINO MÓWI: AKTOR
KINO MÓWI: KOCHAM
KINO MÓWI: KLASA ŚREDNIA
KINO MÓWI: AUTOR
KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA
KINO MÓWI: ONI
KINO MÓWI: IV WŁADZA
KINO MÓWI: CZYTAJ!
KINO MÓWI: LGBT
KINO MÓWI: KONFLIKTY
KINO MÓWI: GENDER
KINO MÓWI: INNY ŚWIAT
KINO MÓWI: KUBRICK 2011
KINO MÓWI: KOCHAM
KINO MÓWI: SYSTEMY
KINO MÓWI: POD PRESJĄ
KINO MÓWI: 9 dolarów 99 centów
KINO MÓWI: Dzieci Quentina Tarantino
KINO MÓWI: TYLKO INSTYNKT
KINO MÓWI: The Company
KINO MÓWI: Palindromy
KINO MÓWI: Czeski sen
KINO MÓWI: MARTWA NATURA
KINO MÓWI: LALKI