Ale kino+
PLATFORMA 45
Ale kino+

KINO MÓWI

Kino Mówi: Forma

"Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie" w grudniowym cyklu Ale kino+ "Kino Mówi: Forma"

W grudniu Ale kino+ zachęca kinomanów do refleksji nad tym, jakie znaczenie dziełu filmowemu nadaje forma. W cyklu "Kino Mówi: Forma" jeden z największych przebojów włoskich kin 2016 roku "Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie" ("Perfetti sconosciuti"), ekstrawagancki eksperyment Brunona Dumonta "Jeannette. Dzieciństwo Joanny d'Arc" ("Jeannette, l'enfance de Jeanne d'Arc"), nietypowa filmowa adaptacja szekspirowskiego dramatu "Koriolan" ("Coriolanus") oraz "Casting", w którym reżyser Nicolas Wackerbarth prowadzi dialog z filmową tradycją. Produkcje z cyklu "Kino Mówi: Forma" w czwartki od 6 do 27 grudnia, o godz. 20:10 w Ale Kino+.

Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie

Antenowy cykl w Ale kino+ otworzy uznany przez krytyków komediodramat "Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie" ("Perfetti sconosciuti") w reżyserii Paola Genovese’a. Choć niemal cała akcja filmu toczy się w jednym miejscu, co przywodzi na myśl spektakle teatralne, reżyser umiejętnie wykorzystał unikatowe dla kina środki wyrazu, aby przybliżyć widzom rozterki bohaterów. Obraz uhonorowany nagrodą David di Donatello (nazywaną włoskimi Oscarami) to ciekawe studium różnic pomiędzy wrażliwością soczewki kamery a oczu widza.

Po pierwsze świetna, przepełniona niedającą się porównać z niczym innym włoską ikrą, zabawa. Po drugie zaś: doskonale poprowadzona i zagrana, pozbawiona taniego moralizatorstwa, skłaniająca do refleksji lekcja/przestroga/sugestia/diagnoza naszych czasów oraz ich wpływu na relacje międzyludzkie.

Aleksandra Kumala, Movies Room

Siedmioro długoletnich przyjaciół spotyka się na kolacji. Dla urozmaicenia wieczoru gospodyni Eva (Katarzyna Smutniak) proponuje grę polegającą na dzieleniu się między sobą treścią każdego SMS-a, e-maila lub rozmowy telefonicznej, jakie otrzymują w trakcie spotkania. Mimo początkowych obiekcji, każdy zgadza się na udział, wierząc, że nic złego nie może się stać. Jednak, gdy zbyt wiele tajemnic zaczyna wychodzić na światło dzienne, niewinna gra przeradza się w konflikty, które niełatwo będzie zażegnać.

PREMIERA: czwartek, 6 grudnia, godz. 20:10

Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie

Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie

Każdy z nas ma trzy życia: publiczne, prywatne i... sekretne. Powiernikiem każdego z nich jest telefon komórkowy. Słodko-gorzka komedia z Katarzyną Smutniak ("Pozdrowienia z Paryża") w jednej z głównych ról.

Emisja: wtorek, 18 grudnia, godz. 18:15.

Jeannette. Dzieciństwo Joanny d'Arc

Wyjątkowo szaloną pozycją jest "Jeannette. Dzieciństwo Joanny d'Arc" ("Jeannette, l'enfance de Jeanne d'Arc") – film francuskiego reżysera Brunona Dumonta ("Wierząca", "Ludzkość") znanego z chętnego wykorzystywania niekonwencjonalnych chwytów filmowych. Tym razem twórca wziął na warsztat życie francuskiej bohaterki narodowej Joanny d’Arc. Aby uniknąć patosu i pułapek mitu narodowego, postanowił jednak skupić się na dzieciństwie Joanny. Dzieło Dumonta to miszmasz gatunków na wielu poziomach – reżyser połączył komediodramat z musicalem, natomiast na eklektycznej ścieżce dźwiękowej muzyka techno spotyka się z rockiem i rapem.

Joanna d’Arc jest eksperymentem filmowym, ale uczestnictwo w nim to jak wyjechanie nad morze i zaczerpnięcie powietrza po miesiącu siedzenia w piwnicy. Poza tym za poszukiwanie nowego alfabetu bierze się weteran kina. Warto zaufać, popatrzeć na kpinę z gatunku jakim jest musical, w żaden sposób nie idąc na skróty jakimiś szyderstwami z religii.

Bernadetta Trusewicz, FDB

Mała Joanna (Lise Leplat Prudhomme), łącząca w sobie żarliwą wiarę i nieposkromiony bunt, miota się pomiędzy grzechem a świętością. Dziewczynka odkrywa w sobie zaskakujące dla jej otoczenia pokłady fanatyzmu. Jej obsesja na punkcie religii i ojczyzny popycha ją do chwalebnych czynów, lecz okupione są one wewnętrzną walką.

PREMIERA: czwartek, 13 grudnia, godz. 20:10

Jeannette. Dzieciństwo Joanny d'Arc

Jeannette. Dzieciństwo Joanny d'Arc

Film francuskiego reżysera Brunona Dumonta ("Wierząca", "Ludzkość") znanego z chętnego wykorzystywania niekonwencjonalnych środków filmowego wyrazu. Tym razem twórca wziął na warsztat życie francuskiej bohaterki narodowej Joanny d'Arc. Postanowił...

Emisja: niedziela, 16 grudnia, godz. 17:55.

Koriolan

Tydzień później widzowie zobaczą debiut reżyserski jednego z najwybitniejszych aktorów brytyjskich - nominowanego do Oscara® za role w „Liście Schindlera” i „Angielskim pacjencie” Ralpha Fiennesa. "Koriolan" ("Coriolanus") to najnowocześniejsza od czasu "Romea i Julii" Baza Luhrmanna adaptacja dzieła Szekspira. Szesnastowieczny dramat przetłumaczony został na język filmowy i obsadzony w realiach konfliktu bałkańskiego.

Reżyser z podziwu godną sprawnością zderza nowoczesne środki z poetyckim tekstem. Pełne okrągłych zdań sceny dialogowe przeplata urywkami z serwisów informacyjnych i krwawymi scenami walki. Teatralną statyczność próbuje zdynamizować, by odpowiadała formie kinowego widowiska. Nie waha się korzystać z brutalnej dosłowności. Dzięki temu tworzy dzieło bardzo aktualne. Zarazem jednak język pozostawia artystyczny nawias i każe sięgać poza fasadę wojennego kina, do samych źródeł człowieczeństwa.

Jan Bliźniak, Całe życie w kinie

Znienawidzony przez ludność Rzymu generał Gnejusz Marcjusz (Ralph Fiennes) zostaje pozbawiony szans na objęcie najwyższego urzędu w Wiecznym Mieście. Upokorzony i ambitny Gnejusz szykuje krwawą zemstę na niewdzięcznych rodakach. Przyłącza się do armii Wolsków pod wodzą Aufidiusza (Gerard Butler), by wspólnie przypuścić spektakularny atak na miasto, które haniebnie zdradziło swojego obrońcę.

PREMIERA: czwartek, 20 grudnia, godz. 20:10

Koriolan

Koriolan

Debiut reżyserski jednego z najwybitniejszych aktorów brytyjskich - nominowanego do Oscara® za role w "Liście Schindlera" i "Angielskim pacjencie" Ralpha Fiennesa. Szekspirowski dramat przetłumaczony na język filmowy i obsadzony w realiach...

Emisja: czwartek, 20 grudnia, godz. 20:10.

Casting

Czy film telewizyjny może aspirować to statusu arcydzieła? Odpowiedzi na to pytanie poszukuje Nicolas Wackerbarth w swoim obrazie "Casting" ("Casting"). Osią do rozważań będzie głośny i już kultowy film Fassbindera "Gorzkie łzy Petry von Kant", podejmujący temat miłości homoseksualnej trzech kobiet. Jego remake kręci główna bohaterka "Castingu". Jej ambicje i ograniczone zasoby prowadzą do frustracji i wielu zabawnych sytuacji.

Wybitna reżyserka Vera (Judith Engel) przygotowuje debiut w telewizji. Pierwszy dzień zdjęć zbliża się nieubłaganie, a mimo kolejnych castingów nie udaje się wybrać idealnej aktorki do głównej roli. Chociaż producent i ekipa filmowa coraz wyraźniej tracą cierpliwość do niezdecydowanej Very, z sytuacji zadowolony jest Gerwin (Andreas Lust). Mężczyzna zarabia pieniądze jako aktor wspierający podczas przesłuchań. Z zadowoleniem odgrywa podczas castingów scenki z kandydatkami należącymi do pierwszej aktorskiej ligi. Gdy aktor grający rolę pierwszoplanową nagle musi się wycofać, Gerwin dochodzi do wniosku, że to może być właśnie jego szansa.

PREMIERA: czwartek, 27 listopada, godz. 20:10

Casting

Casting

Reżyser Wackerbarth w swym najnowszym filmie "Casting" snuje rozważania na temat ludzkich relacji, w których do głosu dochodzą władza, pasja i desperacja. Reżyserka Vera do swojego pierwszego filmu telewizyjnego - remake'u głośnego dzieła Fassbindera...

Emisja: czwartek, 27 grudnia.

Kino Mówi: Trauma

Kino Mówi: Ekonomia

Kino Mówi: Wyparcie

Kino Mówi: Niezniszczalne. Siła jest kobietą

Kino Mówi: W rodzinie

Kino Mówi: Alegoria

Kino Mówi: Legenda

Kino Mówi: Norma

Kino Mówi: Opętanie

Kino Mówi: Uciekinierzy

KINO MÓWI: WOJOWNICZKI

KINO MÓWI: NADZIEJA

KINO MÓWI: ZAGUBIENI

KINO MÓWI: DUMA

KINO MÓWI: STAROŚĆ

KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W SIERPNIU

KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W LIPCU

KINO MÓWI: DYLEMATY

KINO MÓWI: TWÓRCY

KINO MÓWI: SAMOTNOŚĆ

KINO MÓWI: ROMANS

KINO MÓWI: SPOŁECZEŃSTWO

KINO MÓWI: KŁAMSTWO

KINO MÓWI: ILUZJE

KINO MÓWI: MŁODZI

KINO MÓWI: HORROR

KINO MÓWI: POLITYKA

KINO MÓWI: NAMIĘTNOŚCI

KINO MÓWI: NOWE HORYZONTY

KINO MÓWI: WOJOWNICY

KINO MÓWI: ŚWIAT W CANNES

KINO MÓWI: ROMANS Z SZEKSPIREM

KINO MÓWI: PRAWO I PORZĄDEK

KINO MÓWI: OSCAR

KINO MÓWI: TABU

KINO MÓWI: NIEWINNI

KINO MÓWI: ZEMSTA

KINO MÓWI: OFIARY WOJNY

KINO MÓWI: SERIALE

KINO MÓWI: HISTORIA

KINO MÓWI: LIPIEC

KINO MÓWI: NIEDOJRZALI

KINO MÓWI: DZIECI

KINO MÓWI: RODZICE

KINO MÓWI: SUPERMENKI

KINO MÓWI: OPERATORZY

KINO MÓWI: OBSESJE

KINO MÓWI: REBELIANCI

KINO MÓWI: MISTRZOWIE

KINO MÓWI: KOBIETA

KINO MÓWI: CZYTAMY

KINO MÓWI: IZRAEL

KINO MÓWI: CANNES

KINO MÓWI: MIŁOŚĆ I POLITYKA

KINO MÓWI: KOBIETY OSCARA

KINO MÓWI: BERLINALE

"KINO MÓWI: AUTOR" W STYCZNIU W ALE KINO+

KINO MÓWI: KUSZENIE W LISTOPADZIE W ALE KINO+

KINO MÓWI: NIEMORALNI W PAŹDZIERNIKU W ALE KINO+

"KINO MÓWI: E-MŁODOŚĆ" - O POKOLENIU INTERNETU

"KINO MÓWI: AZJA"

"KINO MÓWI" W LIPCU

PRZEMOC INACZEJ NIŻ W HOLLYWOOD - "KINO MÓWI" W CZERWCU W ALE KINO+

FILMOWE SPOJRZENIE NA INTYMNOŚĆ W MAJOWYM "KINO MÓWI" W ALE KINO+

"KINO MÓWI: OBLICZA WOJNY" W KWIETNIU W ALE KINO+

MIASTA INSPIRUJĄCE FILMOWCÓW W MARCOWYM CYKLU "KINO MÓWI: MIASTA" W ALE KINO+

OBRAZY WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA W LUTOWYM CYKLU "KINO MÓWI" W ALE KINO+

JAK GRAĆ NA EMOCJACH WIDZA? W STYCZNIOWE CZWARTKI W ALE KINO+ "KINO MÓWI: MUZYKA"

TRZY ODCIENIE KOMIKSU W FILMIE W GRUDNIOWE CZWARTKI W ALE KINO+ "KINO MÓWI: KOMIKS"

ODLEGŁE KULTURY, UNIWERSALNE TEMATY CYKL "KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA" W LISTOPADZIE W ALE KINO+

TYLKO DLA DOROSŁYCH!
W PAŹDZIERNIKU W ALE KINO+ KINO MÓWI: SZTUKA KOCHANIA

KINO MÓWI - PROGRAMY



KINO MÓWI - ARCHIWUM

Kino Mówi: Trauma
Kino Mówi: Ekonomia
Kino Mówi: Wyparcie
Kino Mówi: Niezniszczalne. Siła jest kobietą.
Kino Mówi: W rodzinie, czyli różne definicje miłości w Ale kino+
Kino Mówi: Alegoria. Filmy o wielu znaczeniach w cyklu Ale kino+
„High-Rise”, „Neon Demon” i „Zombie express” w majowym cyklu „Kino Mówi: Legenda”
Kino Mówi: Norma
Kino Mówi: Opętanie w marcu
Kino Mówi: Uciekinierzy
KINO MÓWI: WOJOWNICZKI
KINO MÓWI: NADZIEJA
KINO MÓWI: ZAGUBIENI
KINO MÓWI: DUMA
KINO MÓWI: STAROŚĆ
KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W SIERPNIU
KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W LIPCU
KINO MÓWI: DYLEMATY
KINO MÓWI: TWÓRCY
KINO MÓWI: SAMOTNOŚĆ
KINO MÓWI: ROMANS
KINO MÓWI: SPOŁECZEŃSTWO
KINO MÓWI: KŁAMSTWO
KINO MÓWI: ILUZJE
KINO MÓWI: MŁODZI
KINO MÓWI: HORROR
KINO MÓWI: POLITYKA
KINO MÓWI: NAMIĘTNOŚCI
KINO MÓWI: NOWE HORYZONTY
KINO MÓWI: WOJOWNICY
KINO MÓWI: ŚWIAT W CANNES
KINO MÓWI: ROMANS Z SZEKSPIREM
KINO MÓWI: PRAWO I PORZĄDEK
KINO MÓWI: OSCAR
KINO MÓWI: TABU
KINO MÓWI: NIEWINNI
KINO MÓWI: ZEMSTA
KINO MÓWI: OFIARY WOJNY
KINO MÓWI: SERIALE
KINO MÓWI: HISTORIA
KINO MÓWI: LIPIEC
KINO MÓWI: NIEDOJRZALI
KINO MÓWI: DZIECI
KINO MÓWI: RODZICE
KINO MÓWI: SUPERMENKI
KINO MÓWI: OPERATORZY
KINO MÓWI: OBSESJE
KINO MÓWI: REBELIANCI
KINO MÓWI: MISTRZOWIE
KINO MÓWI: KOBIETA
KINO MÓWI: CZYTAMY
Kino Mowi: Izrael
KINO MÓWI: CANNES
KINO MÓWI: MIŁOŚĆ I POLITYKA
KINO MÓWI: Kobiety Oscara
KINO MÓWI: BERLINALE
KINO MÓWI: AUTOR W STYCZNIU W ALE KINO+
KINO MÓWI: AUTOR W GRUDNIU W ALE KINO+
KINO MÓWI: KUSZENIE
KINO MÓWI: NIEMORALNI
KINO MÓWI: E-MŁODOŚĆ
KINO MÓWI: AZJA
KINO MÓWI W LIPCU
KINO MÓWI: PRZEMOC
KINO MÓWI: INTYMNOŚĆ
KINO MÓWI: OBLICZA WOJNY
KINO MÓWI: MIASTA
KINO MÓWI W LUTYM
KINO MÓWI: KOMIKS
KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA
KINO MÓWI: SZTUKA KOCHANIA
KINO MÓWI: EUROPA
KINO MÓWI W SIERPNIU
KINO MÓWI: LGBT
KINO MÓWI W CZERWCU
KINO MÓWI: CANNES
KINO MÓWI: AKTOR
KINO MÓWI: KOCHAM
KINO MÓWI: KLASA ŚREDNIA
KINO MÓWI: AUTOR
KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA
KINO MÓWI: ONI
KINO MÓWI: IV WŁADZA
KINO MÓWI: CZYTAJ!
KINO MÓWI: LGBT
KINO MÓWI: KONFLIKTY
KINO MÓWI: GENDER
KINO MÓWI: INNY ŚWIAT
KINO MÓWI: KUBRICK 2011
KINO MÓWI: KOCHAM
KINO MÓWI: SYSTEMY
KINO MÓWI: POD PRESJĄ
KINO MÓWI: 9 dolarów 99 centów
KINO MÓWI: Dzieci Quentina Tarantino
KINO MÓWI: TYLKO INSTYNKT
KINO MÓWI: The Company
KINO MÓWI: Palindromy
KINO MÓWI: Czeski sen
KINO MÓWI: MARTWA NATURA
KINO MÓWI: LALKI