Ale kino+
Kino Mówi: Niezniszczalne
Ale kino+

KINO MÓWI

"Kino Mówi: Niezniszczalne". Siła jest kobietą.

W sierpniu w cyklu "Kino Mówi: Niezniszczalne" na antenie Ale kino+ pięć filmów o kobietach niezwykłych. Zmuszone do walki, udowodnią, że płeć piękna to także płeć silna.

Dziewczyna z Brestu

Dziewczyna z Brestu

Julieta

Julieta

Na zawsze twoja

Na zawsze twoja

Dziewczyna z Brestu

Cykl rozpocznie "Dziewczyna z Brestu" ("La fille de Brest") – oparty na faktach dramat o lekarce, której działania i determinacja uratowały życie wielu ludzi.

Irene Frachon – lekarka pracująca w prowincjonalnym szpitalu - odkrywa związek między zgonami pacjentów, a lekiem na cukrzycę o nazwie Mediator. Osamotniona, staje do walki z koncernem farmaceutycznym oraz służbą zdrowia. W postać bohaterskiej lekarki wciela się wyróżniona nagrodą Cezara Sidse Babett Knudsen ("Tuż po weselu", serial "Rząd").

Uznany pisarz Louis (Gaspard Ulliel) wraca do rodzinnego domu po 12 latach nieobecności, by powiadomić rodzinę o swojej nadchodzącej śmierci. Powitanie odbiega jednak od jego wyobrażeń. Zarówno jego matka, jak i rodzeństwo, są zbyt zajęci sobą i swoimi sprawami, by przejąć się jego losem.

Emisja: czwartek, 2 sierpnia, 20:10

Dziewczyna z Brestu

Dziewczyna z Brestu

Lekarka kontra bezlitosny system. Oparty na faktach najnowszy film Emmanuelle Bercot opowiada o walce jednostki z niesprawiedliwością społeczną.

Emisja: sobota, 25 sierpnia, godz. 17:45.

Julieta

Tydzień później widzowie zobaczą prezentowaną w Konkursie Głównym na Festiwalu Filmowym w Cannes „Julietę” Pedro Almodóvara.

To przejmująca historia matki poszukującej córki, która wiele lat temu zniknęła bez śladu, trzymająca w napięciu od początku do końca. Z listów oraz retrospekcji wyłania się tragiczna i tajemnicza historia pełna bólu oraz poczucia winy.

Zamiast perwersji, voyeuryzmu, obyczajowej prowokacji, groteskowego tonu, kiczu, wulgarności – napięcie niczym w kryminale, wartka akcja, dystans i, jak przystało na klasyka, wirtuozerski portret pogrążającej się w depresji kobiety

JANUSZ WRÓBLEWSKI, POLITYKA

Emisja: czwartek, 9 sierpnia, 20:10

Julieta

Julieta

Świat kobiet i ich namiętności. Najnowszy film hiszpańskiego mistrza Pedro Almodóvara ("Volver", "Przerwane objęcia", "Wszystko o mojej matce"). Scenariusz powstał w oparciu o fabułę powieści laureatki Nagrody Nobla - Alice Munro.

Emisja: środa, 22 sierpnia, godz. 22:15.

Co przynosi przyszłość

"Co przynosi przyszłość" ("L'avenir") w reżyserii nagrodzonej w 2016 roku na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie Mii Hansen-Løve, to studium psychologiczne kobiety po przejściach. Reżyserka podczas pracy nad główną postacią inspirowała się na postaci własnej matki.

Nathalie to nauczycielka filozofii w paryskiej szkole średniej, której postawą życiową jest stoicyzm. Gdy bohaterce przyjdzie zmierzyć się z nową rzeczywistością, niewzruszony spokój okaże się tylko pozą, pod którą skrywa ogromne emocje. Zaborcza matka z dnia na dzień podupada na zdrowiu, a mąż Nathalie oznajmia jej, że odchodzi do innej kobiety...

W dobie filmów nastawionych na akcję i cel młoda Francuzka pozwala bohaterom stawiać pytania, na które nie zawsze znajdują odpowiedź. W świecie Hansen-Love "nie wiem" też ma wartość. Meandrujący rytm "Co przynosi" nie nuży ani nie dezorientuje.

ANNA TATARSKA, CO JEST GRANE 24

Emisja: czwartek, 16 sierpnia, 20:10

Na zawsze twoja

Czy miłość jest w stanie przetrwać wieloletnią rozłąkę i wojenną zawieruchę? Taki dylemat przeżywają bohaterowie filmu "Na zawsze twoja" ("A Promise"). W rolach głównych znana z filmu "Vicky Cristina Barcelona" Rebecca Hall, Alan Rickman oraz Richard Madden.

Młody mężczyzna zostaje zatrudniony przez bogatego właściciela fabryki i z miejsca zakochuje się w jego żonie. Kobieta na pozór nie odwzajemnia tej miłości. Wszystko zmienia informacja o oddelegowaniu bohatera do Meksyku. Piękna żona wyznaje swoje prawdziwe uczucia i składa obietnicę. Ma czekać na ukochanego, który powróci z wyprawy po 2 latach. Niestety, rozłąka potrwa dłużej, niż planowali, bowiem świat pogrąży się w chaosie I wojny światowej. Czy obietnica może przetrwać próbę czasu?

Film zmusza do zastanowienia nad kwestiami, które w dzisiejszym świecie uchodzą raczej za dowód słabości oraz braku zdrowego rozsądku. I właśnie dlatego, że tak bardzo nie pasują one do współczesnej praktyki szybkich związków, wydaje się wart obejrzenia.

ANNA TATARSKA, CO JEST GRANE 24

Emisja: czwartek, 23 sierpnia, 20:10

Na zawsze twoja

Na zawsze twoja

Historia zakazanej miłości wystawionej na próbę czasu. Adaptacja powieści Stefana Zweiga autorstwa Patrice'a Leconte. W obsadzie Rebecca Hall, Alan Rickman i Richard Madden.

Emisja: czwartek, 23 sierpnia, godz. 20:10.

Sierota

Cykl opowiadający historie silnych i niezniszczalnych przedstawicielek płci pięknej zakończy portret kobiety na czterech różnych etapach życia. W filmie "Sierota" ("Orpheline") tę samą postać grają inne aktorki: Adèle Exarchopoulos, Adèle Haenel, Gemma Arterton oraz Solène Rigot.

Psychicznie skrzywdzona Renée to nauczycielka zajmująca się biedną młodzieżą. Próbuje zajść w ciążę ze swoim chłopakiem, w nadziei na uporządkowanie życia. Tara to uzależniona hazardzistka, mająca niedokończone sprawy z przeszłości. Poznajemy Sandrę – nierozważną dwudziestolatkę, wprowadzaną w świat wyścigów konnych przez starszego od niej Leva. Cofając się w przeszłość jeszcze bardziej, widzimy Karinę – trzynastolatkę uciekającą od brutalnego ojca. Na końcu Kiki - mała dziewczynka, która bierze udział w tragicznej zabawie w chowanego. Te historie splatają się w jedną całość - postać kobiety, która zrobi wszystko by osiągnąć wolność.

Emisja: czwartek, 30 sierpnia, 20:10

Wszystkie filmy można zobaczyć również w player+ na dowolnym urządzeniu oraz za pośrednictwem dekodera player+ BOX.

Kino Mówi: W rodzinie

Kino Mówi: Alegoria

Kino Mówi: Legenda

Kino Mówi: Norma

Kino Mówi: Opętanie

Kino Mówi: Uciekinierzy

KINO MÓWI: WOJOWNICZKI

KINO MÓWI: NADZIEJA

KINO MÓWI: ZAGUBIENI

KINO MÓWI: DUMA

KINO MÓWI: STAROŚĆ

KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W SIERPNIU

KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W LIPCU

KINO MÓWI: DYLEMATY

KINO MÓWI: TWÓRCY

KINO MÓWI: SAMOTNOŚĆ

KINO MÓWI: ROMANS

KINO MÓWI: SPOŁECZEŃSTWO

KINO MÓWI: KŁAMSTWO

KINO MÓWI: ILUZJE

KINO MÓWI: MŁODZI

KINO MÓWI: HORROR

KINO MÓWI: POLITYKA

KINO MÓWI: NAMIĘTNOŚCI

KINO MÓWI: NOWE HORYZONTY

KINO MÓWI: WOJOWNICY

KINO MÓWI: ŚWIAT W CANNES

KINO MÓWI: ROMANS Z SZEKSPIREM

KINO MÓWI: PRAWO I PORZĄDEK

KINO MÓWI: OSCAR

KINO MÓWI: TABU

KINO MÓWI: NIEWINNI

KINO MÓWI: ZEMSTA

KINO MÓWI: OFIARY WOJNY

KINO MÓWI: SERIALE

KINO MÓWI: HISTORIA

KINO MÓWI: LIPIEC

KINO MÓWI: NIEDOJRZALI

KINO MÓWI: DZIECI

KINO MÓWI: RODZICE

KINO MÓWI: SUPERMENKI

KINO MÓWI: OPERATORZY

KINO MÓWI: OBSESJE

KINO MÓWI: REBELIANCI

KINO MÓWI: MISTRZOWIE

KINO MÓWI: KOBIETA

KINO MÓWI: CZYTAMY

KINO MÓWI: IZRAEL

KINO MÓWI: CANNES

KINO MÓWI: MIŁOŚĆ I POLITYKA

KINO MÓWI: KOBIETY OSCARA

KINO MÓWI: BERLINALE

"KINO MÓWI: AUTOR" W STYCZNIU W ALE KINO+

KINO MÓWI: KUSZENIE W LISTOPADZIE W ALE KINO+

KINO MÓWI: NIEMORALNI W PAŹDZIERNIKU W ALE KINO+

"KINO MÓWI: E-MŁODOŚĆ" - O POKOLENIU INTERNETU

"KINO MÓWI: AZJA"

"KINO MÓWI" W LIPCU

PRZEMOC INACZEJ NIŻ W HOLLYWOOD - "KINO MÓWI" W CZERWCU W ALE KINO+

FILMOWE SPOJRZENIE NA INTYMNOŚĆ W MAJOWYM "KINO MÓWI" W ALE KINO+

"KINO MÓWI: OBLICZA WOJNY" W KWIETNIU W ALE KINO+

MIASTA INSPIRUJĄCE FILMOWCÓW W MARCOWYM CYKLU "KINO MÓWI: MIASTA" W ALE KINO+

OBRAZY WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA W LUTOWYM CYKLU "KINO MÓWI" W ALE KINO+

JAK GRAĆ NA EMOCJACH WIDZA? W STYCZNIOWE CZWARTKI W ALE KINO+ "KINO MÓWI: MUZYKA"

TRZY ODCIENIE KOMIKSU W FILMIE W GRUDNIOWE CZWARTKI W ALE KINO+ "KINO MÓWI: KOMIKS"

ODLEGŁE KULTURY, UNIWERSALNE TEMATY CYKL "KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA" W LISTOPADZIE W ALE KINO+

TYLKO DLA DOROSŁYCH!
W PAŹDZIERNIKU W ALE KINO+ KINO MÓWI: SZTUKA KOCHANIA

KINO MÓWI - PROGRAMY



KINO MÓWI - ARCHIWUM

Kino Mówi: W rodzinie, czyli różne definicje miłości w Ale kino+
Kino Mówi: Alegoria. Filmy o wielu znaczeniach w cyklu Ale kino+
„High-Rise”, „Neon Demon” i „Zombie express” w majowym cyklu „Kino Mówi: Legenda”
Kino Mówi: Norma
Kino Mówi: Opętanie w marcu
Kino Mówi: Uciekinierzy
KINO MÓWI: WOJOWNICZKI
KINO MÓWI: NADZIEJA
KINO MÓWI: ZAGUBIENI
KINO MÓWI: DUMA
KINO MÓWI: STAROŚĆ
KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W SIERPNIU
KINO MÓWI: FESTIWAL FILMOWY PRZEZ CAŁY ROK W LIPCU
KINO MÓWI: DYLEMATY
KINO MÓWI: TWÓRCY
KINO MÓWI: SAMOTNOŚĆ
KINO MÓWI: ROMANS
KINO MÓWI: SPOŁECZEŃSTWO
KINO MÓWI: KŁAMSTWO
KINO MÓWI: ILUZJE
KINO MÓWI: MŁODZI
KINO MÓWI: HORROR
KINO MÓWI: POLITYKA
KINO MÓWI: NAMIĘTNOŚCI
KINO MÓWI: NOWE HORYZONTY
KINO MÓWI: WOJOWNICY
KINO MÓWI: ŚWIAT W CANNES
KINO MÓWI: ROMANS Z SZEKSPIREM
KINO MÓWI: PRAWO I PORZĄDEK
KINO MÓWI: OSCAR
KINO MÓWI: TABU
KINO MÓWI: NIEWINNI
KINO MÓWI: ZEMSTA
KINO MÓWI: OFIARY WOJNY
KINO MÓWI: SERIALE
KINO MÓWI: HISTORIA
KINO MÓWI: LIPIEC
KINO MÓWI: NIEDOJRZALI
KINO MÓWI: DZIECI
KINO MÓWI: RODZICE
KINO MÓWI: SUPERMENKI
KINO MÓWI: OPERATORZY
KINO MÓWI: OBSESJE
KINO MÓWI: REBELIANCI
KINO MÓWI: MISTRZOWIE
KINO MÓWI: KOBIETA
KINO MÓWI: CZYTAMY
Kino Mowi: Izrael
KINO MÓWI: CANNES
KINO MÓWI: MIŁOŚĆ I POLITYKA
KINO MÓWI: Kobiety Oscara
KINO MÓWI: BERLINALE
KINO MÓWI: AUTOR W STYCZNIU W ALE KINO+
KINO MÓWI: AUTOR W GRUDNIU W ALE KINO+
KINO MÓWI: KUSZENIE
KINO MÓWI: NIEMORALNI
KINO MÓWI: E-MŁODOŚĆ
KINO MÓWI: AZJA
KINO MÓWI W LIPCU
KINO MÓWI: PRZEMOC
KINO MÓWI: INTYMNOŚĆ
KINO MÓWI: OBLICZA WOJNY
KINO MÓWI: MIASTA
KINO MÓWI W LUTYM
KINO MÓWI: KOMIKS
KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA
KINO MÓWI: SZTUKA KOCHANIA
KINO MÓWI: EUROPA
KINO MÓWI W SIERPNIU
KINO MÓWI: LGBT
KINO MÓWI W CZERWCU
KINO MÓWI: CANNES
KINO MÓWI: AKTOR
KINO MÓWI: KOCHAM
KINO MÓWI: KLASA ŚREDNIA
KINO MÓWI: AUTOR
KINO MÓWI: FILMY ŚWIATA
KINO MÓWI: ONI
KINO MÓWI: IV WŁADZA
KINO MÓWI: CZYTAJ!
KINO MÓWI: LGBT
KINO MÓWI: KONFLIKTY
KINO MÓWI: GENDER
KINO MÓWI: INNY ŚWIAT
KINO MÓWI: KUBRICK 2011
KINO MÓWI: KOCHAM
KINO MÓWI: SYSTEMY
KINO MÓWI: POD PRESJĄ
KINO MÓWI: 9 dolarów 99 centów
KINO MÓWI: Dzieci Quentina Tarantino
KINO MÓWI: TYLKO INSTYNKT
KINO MÓWI: The Company
KINO MÓWI: Palindromy
KINO MÓWI: Czeski sen
KINO MÓWI: MARTWA NATURA
KINO MÓWI: LALKI