Ale kino+
alekino+
Film. ROSARIO TIJERAS

ROSARIO TIJERAS


film kryminalny, Kolumbia/Meksyk/Hiszpania/Brazylia, 2005, 126 min.
reżyseria: Emilio Maille
obsada: Flora Martinez, Manolo Cardona, Rodrigo Oviedo, Unax Ugalde
Premiera w Ale kino+: 9.10.2008 r.
5.00
343
5 głosy | 416 miejsce w rankingu

Przebój kolumbijskiego kina. Uwodzicielska płatna morderczyni, której życie jest nieubłaganym pędem ku śmierci i wrażliwy chłopak z "lepszego" świata. Szczery, efektowny i porażający obraz życia w Medellin - najniebezpieczniejszym mieście świata.

Ciężko ranna, młoda kobieta trafia do szpitala. Towarzyszy jej zdenerwowany chłopak, który przyjmującej ich pielęgniarce niewiele umie powiedzieć o swojej towarzyszce. Jej imię brzmi Rosario (Flora Martínez) i jest tyleż tajemnicza, co niebezpieczna. To luksusowa prostytutka urodzona w kolumbijskich slumsach i doświadczona sicario - tak w Kolumbii nazywa się bardzo młodych płatnych morderców. Antonia (Unax Ugalde), który przywiózł ją do szpitala i jego bogatego kumpla Emilia (Manolo Cardona) poznała w nocnym klubie. Dla Emilia dziewczyna jest jak erotyczny narkotyk. Antonio widzi w niej znacznie więcej, ale długo do swego uczucia się nie przyzna. Dla Rosario z kolei najważniejszy wydaje się brat, którego traktuje jak kochanka. Kiedy chłopak, również sicario, zostaje zabity podczas jednej z akcji, siostra urządza mu niezwykłe pożegnanie...

"Rosario Tijeras", adaptacja głośnej, wydanej również w Polsce powieści Jorge Franco Ramosa, to filmowy przebój w historii kolumbijskiej kinematografii. Wśród młodzieży z Ameryki Łacińskiej szybko zyskał status kultowego - przede wszystkim dlatego, że jest efektownym, ale również boleśnie prawdziwym obrazem życia młodych Kolumbijczyków. Teledyskowy montaż, upodobanie do metafor, odrobina melodramatu i wizja miasta rysowanego przemocą, seksem, prostytucją i narkotykami. To ryzykowne połączenie udało się reżyserowi EMILIO MAILLÉ przekuć w obraz, który zdobył nagrody m.in. na festiwalach w Kartagenie i Maladze, a także był nominowany do hiszpańskiej statuetki Goya. Duży wkład w sukces filmu miała niewątpliwie kreacja Flory Martinez, pół Kanadyjki, pół Kolumbijki, która jako Rosario staje się uwodzicielską panią życia i śmierci. "Sama Rosario nie traktuje śmierci serio. Dla niej zabójstwo to odruch, szykowny spektakl (każdą ze swoich ofiar tuż przed morderstwem uwodzi i całuje), zemsta za wszystkie kolumbijskie kobiety, które przez lata doznawały od mężczyzn upokorzeń" - pisał o jej bohaterce jeden z krytyków "Gazety Wyborczej".




SERIALE

Zdążyć przed zmrokiem

Podmiejski las, w którym giną dzieci. Tajemnicę morderstw rozwiązuje detektyw Rob Reilly. Aby dojść prawdy, musi skonfrontować się z przeszłością...


Po katastrofie

Kim jest Emilie? Zagadka tożsamości osoby, która jako jedyna przeżyła lotniczą katastrofę w szwajcarskich Alpach...


Wypadek

Wybuch na budowie. Ofiary i pytanie, kto jest odpowiedzialny za nieszczęście. Polly Bevan poruszy sumieniami nie tylko lokalnej wierchuszki...